۴ مجله پژوهشی دانشگاه کردستان رتبه الف دریافت کردند

رئیس دانشگاه کردستان گفت: براساس ارزیابی های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۲، ۴ مجله دانشگاه کردستان رتبه الف دریافت کرده است.

به گزارش کرد پرس، حامد قادرمرزی در جلسه گزارش عملکرد سال ۱۴۰۲ و اعلام برنامه های دانشگاه در سال جدید در تالار مولوی دانشگاه کردستان، گفت: وزارتخانه بر برنامه راهبردی سازمانی و تبیین بهره وری تاکید داشته و نیز همکاران و رؤسای دانشکده ها و مدیران دانشگاه با ارائه پیشنهادات و راهکارها و سپس اصلاح و ویرایش این برنامه ها موجب خواهند شد که مصوبه های آتی بر اساس برنامه راهبردی طراحی شود.

وی اظهار کرد: بودجه دانشگاه در سال ۱۴۰۲، در حدود ۶۱.۳۵ درصد افزایش داشته و به ۴۲۳ میلیارد تومان ارتقا پیدا کرد و در نهایت به ۴۳۶ میلیارد رسید و درآمد اختصاصی نیز به ۵۴ میلیارد تومان افزایش یافت.

رئیس دانشگاه کردستان افزود: دانشگاه کردستان در بحث بودجه جزو ۷ دانشگاه نخست کشور بوده و به ۷.۵ میلیارد تومان در بحث هزینه ای رسیده ایم و پیش بینی می شود با احتساب تملک دارایی و درآمد اختصاصی این رقم افزایش نیز خواهد داشت.

قادرزاده ادامه داد: در حوزه آموزشی تلاش های بسیاری صورت گرفته و رشته های کارشناسی از جمله فلسفه و مهندسی انرژی و صنایع دانشکده قروه و فرش در دانشکده بیجار و همچنین کارشناسی ارشد علوم قرآن و حدیث، حقوق بین الملل و رفتارحرکتی گرایش رشد حرکتی تأسیس شده و در دکتری زبان و ادبیات انگلیسی، اقتصاد کشاورزی، علوم مهندسی باغبانی گرایش اصلاح و بیوتکنولوژی، علوم اقتصادی گرایش توسعه اقتصادی تأسیس شدند.

وی یادآور شد: بنا به ضرورتی که وجود دارد و باتوجه به رسالت دانشگاه، آموزش باید به درستی انجام شود و یکی از مهمترین نکات در بحث آموزش حضور در کلاس بوده که خوشبختانه حضور و غیاب ها به صورت الکترونیکی ثبت شده و از اساتید تشکر ویژه را داریم.

رئیس دانشگاه کردستان بیان کرد: گرنت های آموزشی در حدود ۲.۵ برابر افزایش یافته و همچنین در بخش اجتماعی و فرهنگی، انجمن های علمی در ۱۴۰۲، حدود ۷۲ انجمن علمی و نشریات علمی نیز به ۵۰ عدد رسیده و نشریات چاپ شده نیز ۳۵ عدد افزایش یافته است.

قادرزاده گفت: براساس ارزیابی های وزارت علوم، تحقیقات و فناوری در سال ۱۴۰۲، در حوزه پژوهشی ۴ مجله دانشگاه رتبه الف دریافت کرده و در حوزه پژوهشگران پسادکترا نیز، ۲۴ نفر جذب داشته ایم.

کد خبر 2769359

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha