مشاور امنیت ملی عراق: «پ. ک.ک» باید خلع سلاح شود

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ مشاور امنیت ملی عراق با بیان این که عراق بر پایان دادن به مشکلات خود با ترکیه پافشاری می‌کند و سفر اردوغان نیز به عراق روابط دو کشور را به سطح جدیدی می‌رساند افزود: باید اعضای گروه مسلح «پ. ک.ک» در سریعترین زمان ممکن خلع سلاح شوند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری شارپرس، قاسم اعرجی مشاور امنیت ملی کشور عراق اعلام کرد سفر رجب طیب اردوغان به عراق با چند تفاهم نامه مهم در چارچوب روابط استراتژیک، مشارکت، حمل و نقل، انرژی و امنیت و اقتصاد و  همکاری کارفرماها (تجار) دو طرف پایان خواهد یافت.

وی افزود: نخست وزیر عراق اهمیت زیادی به مسئله آب داده و کمیسیون عالی را در میان بغداد و آنکار برای بررسی این مسئله تشکیل داده است.

به گفته قاسم اعرجی جمهوری اسلامی ایران از عراق خواسته است که توافقنامه سال  که اکنون ۱۹۷۵ که مناسب است و پیوست بند (ج) نیز همراه آن است را فعال کند و مسئله سهم آب دو کشور را حل و فصل کند.

یکی از مقامات ارشد عراق به روزنامه رسمی الصباح گفته است سفر اردوغان به نوعی انتقال سطح روابط و دستیابی به تفاهمات و همکاریهای میان دو کشور است به ویژه حال که عراق دغدغه پایان دادن به عامل تنشها از جمله رفع مسئله گروههای نظامی را دارد اعضای این گروه باید خلع سلاح شوند و به در سریعترین زمان ممکن بتوانند به وضعیت کنونی پایان دهند.

اعرجی تاکید کرد: عراق در تلاش برای برقراری ثبات پایدار است این امر فرصت کافی را برای دولت به منظور اجرای برنامه‌های خود فراهم می‌کند.

به گزارش رسانه‌های ترکیه قرار است رجب طیب اردوغان در هفته پایانی ماه جاری به بغداد سفر کند و این اولین سفر وی در ۱۲ سال گذشته است.

کد خبر 2769437

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha