رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کردستان: آمریکا و جامعه بین الملل خواهان برگزاری انتخابات در موعد مقرر هستند

سرویس عراق و اقلیم کردستان- رئیس اداره روابط خارجی اقلیم کردستان گفت: «آمریکا و جامعه بین الملل خواهان برگزاری یک انتخابات پاک و شفاف در موعد مقرر هستند»، وی همچنین افزود که انتخابات باید در سال جاری برگزار شود.

به گزارش کردپرس به نقل از NRT، صفین دزه‌یی رئیس اداره روابط خارجی اقلیم گفت: «آمریکا و جامعه بین الملل خواهان برگزاری یک انتخابات پاک و شفاف در موعد مقرر هستند».

وی اشاره کرد که انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان باید در سال جاری برگزار شود.

در همین حال توماس سیلر، سفیر اتحادیه اروپا در عراق اعلام کرد که انتخابات ششمین دوره پارلمان کردستان باید برای تجدید مشروعیت و روند دمکراسی برگزار شود.

از سوی دیگر پاتریک دوریل، سفیر فرانسه در عراق گفت که بر برگزاری انتخابات ششمین دوره پارلمان در موعد مقرر و مشارکت همه احزاب تأکید دارند.

شایان ذکر است که این برای اولین بار در طول 32 سال اخیر است که رئیس جمهور آمریکا بر برگزاری انتخابات تأکید کرده و خاطر نشان کرده است که از برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان حمایت خواهد کرد.

همچنین محمد شیاع سودانی، نخست وزیر عراق در دیدار با آنتونی بلیکن، وزیر خارجه آمریکا در کاخ سفید اعلام کرد که اگر انتخابات پارلمان اقلیم کردستان در 2024/6/10، برگزار نشود، ساختار اقلیم کردستان درمعرض تهدید قرار خواهد گرفت.

ژوئن سال جاری به عنوان تاریخ برگزاری انتخابات پارلمانی اقلیم کردستان اعلام شده است و فشارهای داخلی و بین المللی زیادی بر احزاب حاکم برای برگزاری به موقع انتخابات وجود دارد.

کد خبر 2769451

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha