نماینده سابق مجلس عراق: برگزای انتخابات بدون حزب دمکرات کردستان 10 تغییر را بە دنبال خواهد داشت

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احمد حاجی رشید، نماینده سابق مجلس عراق گفت: «پارلمان بدون حزب دمکرات کردستان فرصت بی نظیری است که در نتیجه آن 10 تغییر در اقلیم کردستان رخ خواهد داد». وی همچنین افزود: «هر حزبی که برای مشارکت حزب دمکرات، موافق به تعویق افتادن انتخابات باشد، مطمئن باشید که آن حزب خود دمکرات کردستان است و فقط لوگوی آن متفاوت است».

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری خندان، احمد حاجی رشید در حساب شخصی فیسبوک خود در پیامی تحت عنوان (پارلمانِ بدون حزب دمکرات کردستان فرصتی بی‌نظیر) نوشت: «در دنیای سیاست استفاده از فرصت از عواملی است که تغییرات سیاسی به دنبال دارد، گاهی اوقات نیز استفاده از فرصت بهترین راه برای تغییر اوضاع داخلی یک حزب است، به همین خاطر احزاب سیاسی اقلیم اعم از احزاب حاکم و اپوزیسیون نیز هیچ کدام قادر به رقابت با طرف مقابل خود در ارائه کار بهتر نیستند، به عنوان مثال اتحادیه میهنی هرگز نمی‌تواند با انجام یک عمل متفاوت حزب دمکرات را کم اهمیت نشان دهد تا از او پیشی بگیرد و این نکته درمورد حزب دمکرات کردستان نیز صدق می‌کند، درمورد به اصطلاح اپوزیسیون نیز، یک اپوزیسیون خجالت زده و بی‌بصیرت و یا یک اپوزیسیون فریبکار هرگز نمی‌تواند جایگزین حاکمیتی باشد که یک بازیگر اساسی است و هر زمان بخواهد اپوزیسیون را از صحنه خارج می‌کند. 

وی اضافه کرد: «ازسوی دیگر احزاب حاکم سعی دارند با یک اشتباه استراتژیک مانند آنچه حزب دمکرات کردستان مرتکب شده است، بر رقبای خود پیروز شوند، اپوزیسیون نیز تنها در تلاش است تا از اشتباهات حریف خود برای پیشی گرفتن از آنها استفاده کند، درغیر این صورت، اپوزیسیون کردستان هرگز خود را جایگزین حکومت ندانسته و تلاشی برای آن انجام نداده است و آنچه در رسانه های خبری اپوزیسیون منتشر می شود، چیزی جز برای زیباسازی واقعیت موجود نیست». 

وی تصریح کرد: «در شرایط کنونی که قرار است انتخابات در ماه ژوئن سال جاری برگزار شود، باید به عنوان یک فرصت طلایی به آن نگاه کرد و هیچ حزب سیاسی چه از احزاب حاکم باشد چه از اپوزیسیون، نباید با هیچ توجیهی با دوباره به تعویق افتادن انتخابات موافقت کند و برعکس هر حزبی که به دلیل مشارکت حزب دمکرات، موافق تعویق انتخابات باشد، بدانید که خود حزب دمکرات است و فقط لوگوی آن فرق دارد و توسط همین حزب با کادرها وتشکیلات متفاوت اداره می‌شود». 

احمد حاجی رشید می‌گوید: «درصورت برگزاری انتخابات، حزب دمکرات کردستان دیگر در پارلمان حضور نخواهد داشت و این امر تغییرات زیر را در پی خواهد داشت». 

اول: دولت در زمان کوتاهی تشکیل می شود، اپوزیسیون جدی وارد میدان خواهد شد و حزب دمکرات دیگر نخواهد توانست از اپوزیسیون استفاده کند. 

دوم: وزرا وزیر دولت و مسئول اعمال و فعالیت های خود خواهند بود. 

سوم: نخست وزیر و وزرا بسیار عادی به پارلمان احضار و استیضاح می شوند و بعید نیست که رد صلاحیت هم بشوند. 

چهارم: قانون بودجه به پارلمان می آید و به صورت شفاف در مورد آن بحث می شود. 

پنجم: مجلس قداست خودش را خواهد داشت و هیچکس نمی تواند با زور قدرت کسی را به سمت خود بکشاند. 

ششم: حامیان حزب دمکرات آزادانه علیه اقلیم کردستان تظاهرات خواهند کرد. 

هفتم: ثروت سرزمینمان مشخص خواهد شد و دیگر کسی آن را به تصرف خانواده خود در نخواهد ‌آورد. 

هشتم: خبرنگاران دیگر زندانی، کشته یا مفقود نخواهند شد. 

نهم: اگر حقوق از بغداد ارسال شود و طرح ملی کردن آن (توطین) به انجام برسد، بردگان نیز آزاد خواهند شد. 

دهم: از همه بهتر، از گفتمان قومیتی و تجاری که به نام کردها انجام می‌شود نجات پیدا خواهیم کرد.  

احمد حاجی رشید همچنین تصریح کرد: «اگر این اتفاق بیفتد، آن گاه است که کردها صاحب یک حکومت کرد خواهند شد، در غیر این صورت اقلیم کردستان دو اداره‌ای خواهد بود و برخی افراد هم زیر سایه آن به منافعی خواهند رسید».

کد خبر 2769566

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha