آب و پ.ک.ک دو موضوع مهم سفر اردوغان به عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش خبرگزاری آسوشیتدپرس، در سفر امروز رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به عراق، مقابله با پ.ک.ک و سهم عراق از آب دجله و فرات از جمله موضوعات مهم مذاکرات دو طرف است.

به گزارش کردپرس، قرار است رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه بعد از گذشته 12 سال، بار دیگر و این بار به عنوان رئیس جمهور این کشور به عراق سفر کرده و با مقامات ارشد این کشور دیدار و گفتگو کند.

مقامات عالی ترکیه پیش از این سفر از جمله موارد مهم در دستور کار دیدارهای دو طرف را مقابله با پ.ک.ک، ازسرگیری صادرات نفت اقلیم کردستان و نیز رسیدگی به درخواست های عراق از ترکیه برای جریان یافتن بیشتر آب رودهای دجله و فرات عنوان کرده بودند.

خبرگزاری آسوشیتدپرس در گزارش خود از سفر اردوغان به عراق تلاش اردوغان برای همراه کردن عراق در مقابله با پ.ک.ک در داخل خاک عراق را از جمله مسائل مهم و مدنظر اردوغان در این سفر عنوان کرده است.

 این خبرگزاری همچنین تعیین سهم عراق از آب رودهای دجله و فرات را که از ترکیه سرچشمه می گیرند، از دیگر موضوعات دیدار اردوغان و مقامات عراقی عنوان کرده است.

همچنین نشریه انگلیسی پلتیکال گلور ادعا کرده است قرار است ترکیه پس از پایان دیدار اردوغان با مقامات عراقی، عملیات نظامی جدیدی علیه پ.ک.ک در خاک عراق آغاز خود که در نوع خود بی نظیر است.

 این نشریه ادعا کرده که این عملیات نظامی در سطح متفاوتی انجام خواهد شد و ترکیه به دنبال ایجاد ائتلاف علیه پ.ک.ک در این زمینه است.

به نوشته این نشریه انگلیسی، ترکیه در نظر دارد تمام حدود مرزی 387 کیلومتری خود با عراق را با ایجاد کمربند امنیتی  به عمق حدود 40 کیلومتر مسدود کرده و از این طریق نفوذ پ.ک.ک از خاک عراق را از بین ببرد.

کد خبر 2769616

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha