نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق: ما همچنان  بر خواسته خود مبنی بر برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان در موعد مقرر اصرار داریم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق اعلام کرد: ما همچنان خواستار برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان در موعد مقرر هستیم

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری NRT، روز چهارشنبه ۲۴/ ۴ /۲۰۲۴ نمایندگی سازمان ملل متحد در عراق اعلام کرد: ما همچنان بر خواسته خود مبنی بر برگزاری انتخابات پارلمانی کردستان اصرار داریم.

از طرف دیگر روز یکشنبه جومانه غلای سخنگوی کمیسیون انتخابات عراق اشاره کرد اعضای کمیسیاریا در کمیسیون عالی انتخابات عراق ۶۲۹۸ شعبه اخذ رای و ۱۲۶۶ مرکز اخذ رای در میان هر چهار حوزه انتخاباتی کردستان به منظور رأی گیری عمومی تقسیم شده‌اند؛ برای رای گیری ویژه(اختصاصی) نیز ۷۴۶ شعب و ۱۶۱ مرکز رای گیری تایید شده‌اند.

در کنار فشارهای داخلی، نیروهای بین‌المللی نیز از جمله آمریکا، روسیه، آلمان، فرانسه و ایتالیا نیز فشارهای خود را بر احزاب حاکم برای برگزاری انتخابات شدت بخشیده‌اند و خواستار برگزاری انتخابات هستند. حتی رئیس جمهور آمریکا نیز بر لزوم انجام این امر تاکید کرده است. نخست وزیر عراق نیز هفته گذشته اعلام کرد اگر انتخابات برگزار نشود موجودیت اقلیم کردستان در معرض خطر قرار خواهد گرفت.

همزمان دو حزب حاکم بر اقلیم کردستان نیز در سال ۲۰۲۲ به بهانه‌های مختلف و از بیم از دست دادن آرای خود چهار بار انتخابات را به تعویق انداختند اما این بار شواهد حاکی از آن است که به دلیل فشارهای بین‌المللی قادر نخواهند بود انتخابات را به تعویق بیاندازند.

کد خبر 2769733

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha