نخست وزیر عراق درحال تحقیق و بررسی روند بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان است

سرویس عراق و اقلیم کردستان- دفتر اطلاع رسانی نخست وزیر عراق اعلام کرد که محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق برای رسیدگی به موضوع بانکی کردن حقوق کارمندان کردستان جلسه ویژه‌ای را تشکیل داده است. سودانی در این جلسه گفت که باید در تکمیل سابق اطلاعاتی کارمندان اقلیم کردستان عجله شود.

به گزارش کردپرس به نقل از کانال8، بر اساس بیانیه ریاست هیأت وزیران عراق، سودانی جلسه‌ای را برای رسیدگی و بررسی درخصوص موضوع توطین حقوق و کارمندان اقلیم تشکیل داد و در این جلسه بر عدم تعویق در پرداخت حقوق کارمندان اقلیم کردستان تأکید کرد.

نخست وزیر عراق همچنین خواستار اجرای حکم دادگاه فدرال صادر شده در 21 فوریه 2024 شد که در آن دولت فدرال و دولت اقلیم کردستان موظف به ملی کردن حقوق (توطین) کارمندان اقلیم کردستان شده اند.

شایان ذکر است که سه ماه از صدور حکم دادگاه فدرال مبنی بر بانکی کردن حقوق کارمندان اقلیم کردستان می‌گذرد اما تاکنون اقلیم کردستان و بغداد بر سر بانکی کردن حقوق کارمندان به توافق نرسیدەاند.

مسرور بارزانی نخست وزیر اقلیم اعلام کرده که با نخست وزیر عراق در تلاش برای حل مشکل حقوق کارمندان اقلیم کردستان هستند و تاکنون بغداد حقوق نیروها و دستگاه‌های امنیتی ماه آوریل را به اقلیم کردستان ارسال نکرده است.

پیش از این نیز یک منبع آگاه در وزارت پیشمرگه به کانال ۸ اعلام کرده بود که وزارت دفاع عراق خواستار تکمیل اطلاعات و داده‌های وزارت پیشمرگ اقلیم کردستان شده اما اقلیم موافقت نکرده است.

کد خبر 2771037

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha