آغاز سرشماری آزمایشی در استانهای عراق و اقلیم کردستان

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ روز جمعه سرشماری آزمایشی در استانهای عراق و اقلیم کردستان آغاز شد که این روند به مدت ۱۵ روز به طول خواهد انجامید.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری آوینه، به گزارش بیانیه وزارت برنامه‌ریزی اقلیم کردستان سرشماری آزمایشی در استان اربیل در این مناطق  در حال اجرا است: ناحیه بحرکه، محله آزادی، محله پیران، روستای چژنیکان ابابکر.

همچنین این سرشماری در استان سلیمانیه در این مناطق در حال اجرا می‌باشد: محله پیشوا، ناحیه بکره جو، روستای داربرو، ده کُن، هزار مِرد، پیره که، ولقوله، چالکه، کاریزه کلاو.

در استان دهوک سرشماری در این مناطق اجرا می‌شود: مرکز ناحیه سیمیل، محله آشتی، دوبان، نوروز و آزادی، روستاهای هوریسک، دلباژیری، جامعه مُقبلی، گری گوره.

وزارت برنامه ریزی اعلام کرد این روند به مدت ۱۴ روز به طول خواهد انجامید و شامل اقداماتی می‌شود از جمله در هر بلوک ۲۵ خانوار به عنوان نمونه در نظر گرفته می‌شوند و از سوی محققین ثبت اطلاعات آماری و پلاک گذاری منازل و شمارش خیابانها انجام می‌گیرد.

این وزارتخانه در ادامه اعلام کرد تعداد همه خانوارهایی ثبت می‌شوند که در مجموعه بلوکهای تعیین شده مستقر هستند همچنین در تمام استانهای و مناطق و روستاها نیز از خانوارها نمونه برداری می‌کنند.

کد خبر 2771197

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha