خیرین مدرسه ساز ۱۱ هزار میلیارد تومان به ساخت مدارس کشور کمک کردند

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور گفت: ۱۱ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان سال گذشته توسط خیرین مدرسه ساز برای ساخت مدارس در کشور کمک شده است.

به گزارش کرد پرس، علی یازرلو در جشنواره خیرین مدرسه ساز استان کردستان با بیان اینکه کمک های خیرین ۳۰۰ درصد رشد داشته است، مناطق دارای مشکل در سرانه آموزشی در کشور شناسایی شده و مدارس سنگی و کانکسی تا پایان امسال جمع آوری می شود.

وی به رشد پروژه های تحویلی حوزه آموزشی در کشور طی سال گذشته پرداخت و اظهار کرد: در سال گذشته پروژه های تحویلی ۳۵ درصد افزایش یافت.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی سازمان نوسازی مدارس کشور با اشاره به آورده خیرین در امر مدرسه سازی، افزود: خیرین سال گذشته بیش از یازده میلیارد تومان آورده داشتند.

یازرلو با بیان اینکه ۱۱ درصد مدارسی که سال گذشته تحویل داده شده به طور کامل توسط خیرین ساخته شده است، ادامه داد: خیرین در مابقی پروژه ها نیز ۴۶ درصد مشارکت کردند.

وی یادآور شد: در کنار هزینه هایی که خیرین برای مدرسه سازی انجام می دهند گروهی به نام مهندسان نوسازی مدارس نیز بدون هیچ چمش داشتی نیت خیران را به مدرسه تبدیل می کنند که از این افراد باید تقدیر کرد.

مجمع خیرین مدرسه ساز به الگوی موفق کارهای خیر تبدیل شده است

استاندار کردستان نیز در این مراسم با بیان اینکه مجمع خیرین مدرسه ساز کشور به نمونه و الگوی موفق برای کارهای خیر در کشور تبدیل شده است، بیان کرد: خیرین کار بزرگی را در امر مدرسه سازی انجام داده اند و امروز از زحمات و تلاش همه خیرین قدردانی می کنم.

اسماعیل زارعی کوشا گفت: امروز در دنیا با تعریفی مواجه هستیم تحت عنوان شاخص بخشندگی که میزان کار خیری است که خیرین انجام می دهند و افتخار ماست که دین اسلام روی این موضوع تاکید دارد و ما را به کار خیر تاکید کرده است.

وی با بیان اینکه در قرآن کریم آمده است که به هیچ وجه به مقام ابرار دست نمی یابند مگر اینکه انفاق کنند و هر کسی به راحتی نمی تواند انفاق کند، افزود: عضو کار خیر بودن با توفیق الهی میسر خواهد بود اگر مال از زلال برخوردار نباشد اثر ندارد.

استاندار کردستان اظهار کرد: کردستان در حوزه علم و آموزش هر سرمایه گذاری صورت گیرد مستقیم به هدف اصابت می کند چون کردستان استان استعدادهای برتر است.

زارعی کوشا با بیان اینکه کردستان در عرصه علم، فرهنگ و هنر مملو از چهره های شاخص است که روز به روز زیاد شده و افزایش می یابد، ادامه داد: کار خیرین صدقه جاری و کار ماندگاری است که در فرهنگ اسلامی ما کسی که قدمی برمیدارد ماندگار است و در چند نسل این خیر و برکت به خیرین می رسد.

کد خبر 2771887

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha