رئیس حزب سوسیال دمکرات کردستان: مگر ایران ما را متحد کند و گرنه  خود قادر به انجام این کار نیستیم

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ هفته گذشته هیئتی عالیرتبه از جمهوری اسلامی ایران به اقلیم کردستان سفر کرد و با همه احزاب سیاسی آن دیدار کرد. محمد حاج محمود اعلام کرد مگر ایران ما را متحد کند در غیر این صورت ما به عنوان احزاب کردستانی نمی‌توانیم متحد شویم.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خلک، محمد حاج محمود رئیس حزب سوسیال دمکرات کردستان در اظهاراتی گفت: پس از سفر رئیس اقلیم کردستان توانست یخهایی را که مدتی است در روابط میان ایران و اقلیم کردستان حس می‌شد آب کند.

وی اشاره کرد: بدون شک سفر اقلیم کردستان به تهران انتخابات پارلمانی کردستان در تاریخ ۲۰۲۴/۶/۱۰ را به تعویق انداخت زیرا همانطور که مشخص است مشکلات فراوانی در داخل اقلیم کردستان در خصوص موضوع انتخابات وجود دارد. بغداد و کمیسیون مستقل انتخابات نیز بر برگزاری انتخابات در موعد مقرر اصرار داشتند، اما هنگامی که رئیس اقلیم کردستان به تهران سفر کرد ایشان هنوز در ایران بودند که تاریخ انتخابات به تعویق افتاد و کمیسیون انتخابات نیز چاپ پوسترهای ارسالی به امارات را متوقف کرد.

محمد حاج محمود افزود: استقبال ایران از رئیس اقلیم و دیدار با رهبر این کشور به منظور دلجویی از حزب دمکرات کردستان به خصوص درباره بمباران خانه پیشرو دزه‌یی بوده است زیرا دیدار با رهبر جمهوری اسلامی ایران برای رهبران کشورهای دیگر آسان نیست اما ما شاهد استقبال از رئیس اقلیم کردستان و دیدار او با رهبر این کشور بودیم.

محمد حاج محمود تصریح کرد: به نظر من هم اقلیم کردستان و هم ایران به این باور رسیده‌اند که به هم نیاز دارند.

وی در خصوص تمامین ارضی عراق و رعایت آن از سوی کشورهای همجوار گفت: «در حال حاضر عراق در قالب دولت موجودیت ندارد و فاقد حاکمیت است، بزرگترین پایگاه نظامی ترکیه در بعشیقه است که روزانه هواپیماها و خودروهای نظامی در آن رفت و آمد می‌کنند، در هر کشوری اگر سرباز کشور دیگری مرز  این کشور را  نقض کند، رهبر کشور اشغالگر تا زمانی که عقب نشینی نکند مورد استقبال قرار نخواهد گرفت اما عراق به دلیل سفر اردوغان به این کشور شش ماه جشن گرفت».

کد خبر 2771922

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha