شمار جانباختگان آتش سوزی در ئامد به 14 تن رسید

سرویس ترکیه - آتش سوری در مناطق روستایی ئامد باعث جان باختن 14 تن از شهروندان شد.

به گزارش کردپرس، آتش‌سوزی بین شهرستان‌های خانا آخپار (چنار) استان ئامد (دیاربکر) و شهرستان شمرخ استان ماردین باعث جان باختن 14 تن و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان شد.

آتش‌سوزی ناشی از جرقه سیم‌های برق روستای توبینیه در مدت کوتاهی به روستاهای تَزنه، هاتدیرین، رَشان، دِرِه، کَلَکه، هَربَره و بَخجای سرایت کرد و تا سد گوکسو نیز امتداد پیدا کرد.

شمار جانباختگان آتش سوزی در ئامد به 14 تن رسید

بنا بر گزارش مزوپوتامیا، با جان باختن کریمه اِردنلی یکی از مجروحان آتش سوزی در بیمارستان غازی یاشارگیل دیاربکر شمار جانباختگان آتش سوزی به 14 تن افزایش یافت. 

از سوی دیگر تاخیر در اطفای حریق از سوی هلیکوپترهای سازمان های دولتی، باعث شد تا مردم خود برای خاموش کردن آتش اقدام کنند. سیاستمداران کرد از ساعات شب به محل حادثه رفتند. کسکین بایندیر رئیس مشترک حزب مناطق دموکراتیک (DBP) همچنین شماری از نمایندگان پارلمانی و شهرداران مشترک حزب دموکراسی و برابری خلق‌ها (دم پارتی) به محل حادثه رفتند. با این حال اخباری از سوی منابع محلی منتشر شد که نشان می داد نیروهای نظامی مسیر های منتهی به منطقه را به روی مردم بستند و اجازه ندادند تا مردم برای خاموش کردن آتش به منطقه بروند.

در این آتش سوزی 5 هکتار از مزارع گندم و ذرت به خاکستر تبدیل شد. مردم در ئامد و ماردین برای جانباختگان آتش سوزی مراسم ختم برگزار کردند.

کد خبر 2771942

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha