سهل‌انگاری دولت ترکیه عامل گسترش آتش‌سوزی شمرخ و چنار بود

سرویس سوریه - مدیریت خودگردان کانتون فرات، سهل‌انگاری دولت ترکیه را عامل گسترش آتش‌سوزی اخیر در کردستان ترکیه اعلام کرد.

به گزارش کردپرس، مدیریت خودگردان کانتون فرات با صدور بیانیه‌ای عامل گسترش آتش‌سوزی اخیر در کردستان ترکیه را بی توجهی و سهل‌انگاری دولت ترکیه در مواجهه با این آتش سوزی عنوان کرد.

به نوشته آژانس خبری هاوار، مدیریت خودگردان کانتون فرات در رابطه با آتش‌سوزی روزهای اخیر در کردستان ترکیه بیانیه‌ای صادر کرد.

«نجاح محی‌الدین» مدیر دفتر مجلس اجرایی کانتون فرات این بیانیه را در مقابل ساختمان این مجلس در شهر کوبانی قرائت کرد.

در این بیانیه آمده است: « در نتیجه آتش‌سوزی در روستاهای شهرستان‌های چنار و شمرخ استان‌های ماردین و آمد، هزاران هکتار زمین سوخته، صدها راس دام تلف شده و روستائیان زخمی شده‌اند.»

در ادامه این بیانیه عنوان شد که دولت ترکیه هیچ اقدامی برای اطفای حریق انجام نداده و این بی توجهی بخشی از سیاست‌های ظالمانه ای است که دولت ترکیه علیه مردم کرد انجام می‌دهد.

در پایان این بیانیه همچنین از نیروهای بین‌المللی و سازمان‌های بشردوستانه خواسته شد تا مداخله کنند و از تکرار چنین بلایایی جلوگیری کنند.

لازم به ذکر است که آتش‌سوزی بین شهرستان‌های خانا آخپار (چنار) استان ئامد (دیاربکر) و شهرستان شمرخ استان ماردین باعث جان باختن 14 تن و زخمی شدن شمار زیادی از شهروندان شد.

این آتش‌سوزی ناشی از جرقه سیم‌های برق روستای توبینیه در مدت کوتاهی به روستاهای تَزنه، هاتدیرین، رَشان، دِرِه، کَلَکه، هَربَره و بَخجای سرایت کرد و تا سد گوکسو نیز امتداد پیدا کرد.

کد خبر 2771959

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha