اتحادیۀ میهنی بر سر دورەای ادارەکردن استانداری کرکوک با عربها بە توافق رسیدە و منتظر پاسخ عربهاست

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احمد رمزی عضو لیست جبهۀ ترکمانی شورای استانی کرکوک در اظهاراتی گفته است که اتحادیۀ میهنی با پیشنهادی مبنی بر تبادل پست استانداری کرکوک در میان ایشان و اعراب، موافقت کرده اما هنوز جریان عربی، به دلیل تعارفی که با همپیمانشان (ترکمانها) دارند، هنوز پاسخ اتحادیۀ میهنی را ندادەاند.

بە گزارش کردپرس، احمد رمزی، عضو لیست جبهه ترکمانی در شورای استانی کرکوک به شبکۀ خبری (INN) عراق گفتە است: وضعیت سیاسی کرکوک، هنوز هم ناآرام است و اعراب اگر با اتحادیۀ میهنی کردستان بر سر تبادل پست استانداری کرکوک توافق کنند، در مقابل هم پیمانشان یعنی ترکمانها، دچار شرمندگی خواهند شد.

وی افزود: اتحادیۀ میهنی کردستان بە پیشهناد دورەای ادارە کردن پست استانداری کرکوک در میان دو جریان عربی و کردی، موافقت کردە است بە نحوی کە این پست هر دو سال یک بار در اختیار یکی از این دو جریان باشد.

رمزی تصریح کرد: ترکمانها این طرح را به کلی رد میکنند و عربها نیز به دلیل تعارفی که با ترکمانها دارند به این پیشنهاد پاسخ ندادەاند؛ زیرا ترکمانها در تمامی پروندەهای مربوی به استان کرکوک در کنار عربها بوده است. بر همین اساس، هنوز هم وضعیت سیاسی کرکوک آشفته است.

وی همچنین گفته است: اکنون تفاهمی برای برگزاری نخستین نشست شورای به ریاست مسن ترین عضو شورا در جریان است و تا کنون هیچ تاریخی برای این نشست تعیین نشده است اما به احتمال زیاد در ده روز آیند این نشست برگزار شود.
 

کد خبر 2772002

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha