افزایش فعالیت مشترک نظامی میان آمریکا و نیروهای کرد سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، در یک ماه گذشته 23 مانور نظامی نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و ائتلاف مبارزه با داعش به رهبری آمریکا در شمال شرق سوریه انجام شده است.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه گزارش داد در یک ماه گذشته 23 مانور نظامی در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه انجام شده که 18 مانور به صورت مشترک میان نیروهای آمریکایی و نیروهای دموکراتیک سوریه برگزار شده است.

بر اساس گزارش تین نهاد ناظر بر تحولات سوریه، همچنین نیروهای دموکراتیک سوریه و نیروهای آمریکایی در 5 عملیات مشترک تعقیب و گریز هسته های مخفی داعش، توانسته اند حدود 20 نفر از جنگجویان وابسته به داعش را بازداشت کرده و 5 جنگجو را نیز از پای درآورند.

در این گزارش همچنین از افزایش انتقال حموله های نظامی توسط آمریکا از طریق هوایی، به منطقه تحت کنترل کردهای سوریه خبر داد. بر این اساس، آمریکا در ماه گذشته که 118 مین ماه حضور ائتلاف و آمریکا در سوریه بود، 10 محوله نظامی از طریق هواپیماها و هلیکوپترهای باری به پایگاههای آمریکا در استان حسکه سوریه منتقل شده است.

این سازمان همچنین از ورود حدود 150 کامین سلاح، مهمات و لجستیک به پایگاههای آمریکا در سوریه، از طریق ذرگاه مرزی الولید در اقلیم کردستان خبر داد.

دیده بان حقوق بشر سوریه همچنین با متهم کردن ائتتلاف تحت رهبری آمریکا به کشتار جمعی در جریان عملیات نظامی گسترده علیه داعش در شهر باغوز در سال 2017، تاکید کرد هنوز تحقیقی پیرامون این موضوع صورت نگرفته و آمریکا از پاسخ دادن به این مسئله خودداری می کند.

کد خبر 2772092

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha