احتمال حمله نظامی ترکیه به زیرساخت‌های مهم اقلیم کردستان

سرویس جهان_ خبرگزاری آسیا نیوز هشدار داد ممکن است ترکیه به زودی حملاتی علیه زیرساخت‌های مهم از جمله فرودگاه سلیمانیه انجام دهد.

به گزارش کردپرس، خبرگزاری آسیا نیوز از نگرانی ترکیه نسبت به افزایش فعالیت‌های پ.ک.ک در اقلیم کردستان عراق خبر داد. این خبرگزاری ادعا کرده است که برخی مناطق اقلیم کردستان مانند استان سلیمانیه از نظر ترکیه تهدید علیه این کشور محسوب می‌شود زیرا دولت ترکیه گمان می‌کند فرودگاه سلیمانیه به گذرگاهی برای تامین سلاح پ.ک.ک تبدیل شده است.

 بر اساس این گزارش ترکیه ضمن تحریم هوایی فرودگاه سلیمانیه نسبت به صدور ویزا برای شهرواندان این استان از اقلیم کردستان کارشکنی می‌کنند. این خبرگزاری به نقل از منابع خود احتمال داده است ترکیه به تحریم فرودگاه سلیمانی اکتفا نکرده و نسبت به حمله هوایی به این فرودگاه اقدام کند.

 این خبرگزاری با اشاره به گستردگی حضور نیروهای ترکیه در اقلیم کردستان به ویژه شمال اربیل و دهوک نوشت: اقلیم کردستان عملاً به محل تاخت و تاز نیروهای نظامی ترکیه تبدیل شده است. آسیا نیوز با اشاره به بیش از ۱۵۰۰ عملیات نظامی ترکیه در اقلیم کردستان در سال گذشته به بهانه حضور نیروهای حزب کارگران کردستان ترکیه و بر اساس گزارش سی تی پی، هشدار داد عملاً اقلیم کردستان عراق به مهم‌ترین عرصه جنگ میان ترکیه و پ.ک.ک تبدیل شده است.

 این خبرگزاری با اشاره به مطالب برخی روزنامه‌های نزدیک به دولت ترکیه و اتهام استفاده پ.ک.ک از برخی زیرساخت‌های حمل و نقل اقلیم کردستان مانند فرودگاه سلیمانیه، هشدار داده است ممکن است ترکیه در آینده‌ای نزدیک برخی از این زیرساخت‌های حیاتی و مهم اقلیم کردستان از جمله فرودگاه سلیمانیه را هدف قرار دهد.

 ترکیه سال گذشته چند خودرو را در نزدیکی فرودگاه سلیمانیه هدف قرار داد. مظلوم کوبانی، فرمانده نیروهای دموکراتیک سوریه به رهبری کردها و چند سرباز آمریکایی سرنشینان یکی از این خودروها بودند.

 ترکیه بارها استان سلیمانیه و رهبران حزب اتحادیه میهنی کردستان عراق را به همگرایی با نیروهای کرد سوریه و پ.ک.ک متهم کرده است.

کد خبر 2772116

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha