زوج کردستانی سردشت تا حلبچه را رکاب می زنند

زوج جوان کردستانی، با شعار «نه به جنگ، سلاح کشتار جمعی و تخریب محیط زیست؛ بله به صلح، همزیستی مسالمت آمیز و محیط زیست پایدار»، سفری را از شهر صلح و مهربانی(سردشت) به سمت استان آشتی(حلبچه)، با دوچرخە، آغاز کردند.

به گزارش کردپرس، از انجمن بلوطبانان پا به رکاب؛ سامان حسن خان پور و پرشنگ رستگار، زوج جوان سنندجی-سقزی،با شعار «نه به جنگ، سلاح کشتار جمعی و تخریب محیط زیست؛ بله به صلح، همزیستی مسالمت آمیز و محیط زیست پایدار»، سفری را از شهر صلح و مهربانی(سردشت) به سمت استان آشتی(حلبچه)، با دوچرخە، آغاز کردند.

هفتم تیرماه هر سال، مصادف با سالگرد بمباران شیمیایی سردشت در سال ۱۳۶۶است که بیش از یکصدنفر شهید و ٨هزار و ۲۴ نفر مصدوم شیمیایی برجای گذاشت.

حلبچه نیز در اقلیم کردستان ۱۶ مارس ۱۹٨٨ بمباران شیمیایی را  تجربه کرد که طی آن ٥هزار نفر شهید و صدها تن جانباز شدند.

این زوج جوان که حامل پیام شهروندان  سردشت به حلبچه هستند، پس از حضور در مراسم سالگرد و همرکابی با بلوطبانان در روزهای هفتم و هشتم تیر(روز جهانی مبارزه با سلاح های کشتارجمعی)، مجدد پا به رکاب شده  و با مشایعت تیمی از باشگاه کوهنوردی هه لگورد،  از مرز حاج عمران، وارد خاک اقلیم کوردستان شدند.

بنیاد توسعه صلح و مهربانی، مهرگان کرمانشاه، بلوطبانان پا به رکاب و انجمن ترویج فرهنگ مسئولیت اجتماعی(گروه صلح)،اسپانسری مادی این سفر را عهده دار شده اند.
 

کد خبر 2772278

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha