آغاز دوران آرامش و همکاری میان اقلیم کردستان و بغداد

سرویس جهان- روزنامه شرق الاوسط درباره سفر احتمالی مسعود بارزانی به بغداد نوشت: این سفر نشان می دهد که روابط میان اربیل و بغداد، بعد از تنشها بر سر برگزاری رفراندوم و احکام دادگاه فدرال عراق در مورد نفت و انتخابات اقلیم کردستان، وارد دوران آرامش و همکاری شده است.

به گزارش کردپرس، برخی رسانه های اقلیم کردستان از احتمال سفر مسعود بارزانی، رهبر حزب دموکرات کردستان عراق و رئیس سابق اقلیم کردستان به بغداد در روزهای آینده خبر دادند.

 روزنامه شرق الاوسط چاپ لندن، در شماره امروز خود این سفر را مهم ارزیابی کرد و آن را در راستای بهبود هرچه بیشتر روابط میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق خواند.

این نشریه با اشاره به این که مسعود بارزانی بعد از گذشته شش سال از آخرین سفرش به بغداد، قصد رفتن به پایتخت عراق را دارد، نوشت: این مسئله نشانه تمایل رهبر حزب حاکم بر اقلیم کردستان برای ترمیم هرچه بیشتر رابطه اربیل و بغداد است.

شرق الاوسط با اشاره به تنشها میان اقلیم کردستان و دولت مرکزی عراق بر سر برگزاری رفراندم استقلال در سال 2017، احکام دادگاه فدرال عراق بر سر خارج کردن نفت اقلیم کردستان از کنترل نفت و همچنین قطع و سپس کاهش سهم اقلیت ها از کرسی های پارلمان اقلیم کردستان، نوشت: این سفر نشان می دهد طرفین توانسته اند تنشها را کنترل کنند و به سمت آغاز دوران آرامش و همکاری حرکت کنند.

این روزنامه به نقل از منابع خود ادعا کرد مسعود بارزانی روز چهارشنبه به بغداد می رود و درباره نهایی کردن راه حل اختلافات مشترک بر سر سهم اقلیم کردستان از بودجه عراق، پرداخت حقوق کارمندان دولت اقلیم کردستان، قانون نفت و گاز، مسائل انتخابات و نیز تعیین استاندار جدید در کرکوک با مقامات دولت مرکزی عراق گفتگو خواهد کرد.

شرق الاوسط همچنین از جمله برنامه های دیگر مسعود بارزانی در بغداد را گفتگو بر سر آینده شنگال و اقدامات نظامی ترکیه در دهوک و دیگر مناطق کردنشین عراق عنوان کرد.

کد خبر 2772340

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha