سخنگوی جنبش تغییر: تنشهای اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان حاکی از به تعویق افتادن مجدد انتخابات پارلمانی است

سرویس عراق و اقلیم کردستان_ سخنگوی جنبش تغییر ضمن اظهار امیداوری برای حذف موانع موجود سیاسی و فنی بر سر راه برگزاری انتخابات و برگزاری به موقع آن اعلام کرد تنشهای شدید میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان که در قالب مبارزات انتخاباتی خاموش آغاز شده‌اند بعید نیست که نشانه‌ای از به تعویق افتادن مجدد برگزاری انتخابات پارلمانی باشد.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، «دلیر عبدالخالق» سخنگوی جنبش تغییر اعلام کرد امیدواریم موانع سیاسی و فنی موجود بر سر راه برگزاری انتخابات پارلمانی حذف شوند و انتخابات در موعد مقرر برگزار شود، تنشهای شدید میان اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان که مانند یک مبارازت انتخاباتی خاموش آغاز شده است بعید نیست که نشانه‌ای از به تعویق افتادن مجدد این انتخابات باشد.

وی اشاره کرد اقلیم کردستان نیازمند برگزاری انتخابات است و جامعه بین‌المللی اکنون چشم به اقلیم کردستان به عنوان یک ساختار مشمول قانون اساسی که هنوز انتخابات را به موقع برگزار نکرد و نهادهای رسمی خود را تمدید نکرده‌ است و از مشروعیت رای دهندگان برخوردار نمی‌باشد، دوخته است. بنابراین امیدواریم که همه احزاب سیاسی با روحیهای مسئولانه میهنی به این شرایط بنگرند و انتخابات در تاریخ ۲۰۲۴/۱۰/۲۰ برگزار شود.

دلیر عبدالخالق تصریح کرد که آنها خواهان  شیوه  برگزاری مناظره و مخاطب قرار دادن یکدیگر در مبارازت انتخاباتی و استفاده از رسانه‌های خبری و زبان رسانه به شیوه‌ای پیشرفته از نظر سیاسی هستندبه طوری که در خدمت این روند باشد و زمینه سازی لازم برای برگزاری انتخابات در موعد مقرر فراهم شود در غیر این صورت اقلیم کردستان آسیب خواهد دید زیرا این دو حزب نه تنها از این طریق به یکدیگر آسیب می‌رسانند بلکه ممکن است به ساختار اقلیم کردستان و سرنوشت آن نیز آسیب برسانند.

کد خبر 2772382

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha