ورزش قروه در دست انداز اسپانسر/امان از ضعف های زیرساختی

سرویس کردستان- ورزشکاران شهرستان قروه با وجود تمامی استعداد و موفقیت های ملی بین المللی اما از نبود اسپانسر و ضعف های مدیریتی و زیرساختی انتقاد داشته و خواستار توجه به مشکلات ورزش هستند.

به گزارش خبرنگار کردپرس، هفته گذشته مسابقات کشوری والیبال نوجوانان به میزبانی شهرستان قروه در حالی برگزار شد که مثل همیشه از کمبود امکانات رفاهی و خدماتی و در کل ضعف زیرساختی در کنار محدودیت ها و موانع موجود بر سر راه ورزشکاران، رونمایی کرد.

میزبانی از هر مسابقه ای نیازمند دارا بودن یکسری امکانات اعم زیرساختی است. امکاناتی که در زمان برگزاری مسابقات مختلف مطرح و تکرار می شوند اما رفع نه!

برگزاری مسابقات نیازمند خوابگاه یا هتلی مناسب برای اسکان ورزشکاران است، وسایل نقلیه مخصوص برای رفت و آمد ورزشکاران را نیاز دارد، امکانات رفاهی لازم برای تأمین نیازهای ورزشکاران باید مهیا باشد. نمی شود مدعی میزبانی از هر برنامه و مسابقه ای بود اما به فکر خدمات دهی مناسب نبود! به گفته اهالی ورزش شهرستان باید مسئولان اسپانسرهایی برای برقراری امکانات رفاهی و خدماتی جذب نمایند و بدانند با این کار باعث پیشرفت و توسعه ورزش منطقه و خود شهرستان می شوند.

جدای از این ها والیبالیست های قروه با وجود تمامی موفقیت هایی که کسب کرده اند اما هنوز آن طور که باید دیده و حمایت نشده اند.  

ورزش قروه در دست انداز اسپانسر/امان از ضعف های زیرساختی

اهمیت دیده شدن ورزشکاران

در همین زمینه رئیس هیئت والیبال قروه معتقد است «دیده شدن والیبالیست ها بسیار مهم است. اینکه کجا باید دیده شوند. در واقع اگر ما صد مربی بین المللی سطح بالا داشته باشیم ولی یک تیم در زیر گروه و سوپر لیگ نداشته باشیم انگار هیچ کاری نکرده ایم».

«محمد سیفی» در مصاحبه با خبرنگار کردپرس، توجه به ورزشکاران را ضروری دانست. « بچه های ما باید در جایی واقعا دیده شوند. هیچ بازیکنی بدون اجازه به جایی نرفته که تست بدهد و قبول شود، این مسئله نیازمند شرکت در تمام تورنومنت هاست.

به گفته او اینکه چه کسی را همراه تیم بفرستیم هم مهم است. ما مربیان و عزیزانی را داریم که به عنوان مربی یا کمک مربی یا سرپرست با تیم می روند و در این میان عده ای آن قدر قدرتمند هستند که سریع یک ارتباط دوستانه با مربیان و سرپرستان دیگر تیم ها  ایجاد می کنند که نتیجه می شود پوشیدن لباس تیم های بزرگ توسط بازیکنان به واسطه ارتباط خوب آن مربی یا سرپرستی که با تیم رفته و کنار تیمش تمرکز داشته و وارد حاشیه نشده است.

«سیفی» به حضور بازیکنانی در لیگ ها و تیم های مطرح کشور به واسطه همین ارتباطاتی که گرفته می شود، اشاره کرد. «ما پارسال لیگ دسته ۳ نوجوان در قزوین شرکت داشتیم و به واسطه ارتباطی که با دیگر تیم ها پیدا کردیم توانستیم 4 بازیکنان شایسته نوجوان استان را بفرستیم بهترین تیم ها مثل فولاد در صدر جدول که نتیجه می شود حضور بازیکنی مثل «هاوار دستگشاده» در تیم ملی زیر ۱۸ سال یا حضور «برزان رحمتی» در اردوی ۲۴ نفره تیم ملی دانش آموزی؛ پس اعزام بازیکنان و مربیان  شایسته به مسابقات نتیجه بسیار خوبی در نهایت برای استان داشته و دارد».

ورزش قروه در دست انداز اسپانسر/امان از ضعف های زیرساختی

اسپانسر نیاز اساسی ورزش

این مربی والیبالیست در ادامه از نبود اسپانسرهای ورزشی انتقاد کرد. «بخش خصوصی در استان کردستان فعالیت می کنند مانند پتروشیمی کردستان یا طلای زرکوه یا مجموعه معادن سنگ آهن و کنسانتره صبا نور یا لاستیک بارز و صدها معدن و شرکت قدرتمند که خام بری کرده و صنایع تبدیلی ندارند.  من گاهی با خودم فکر می کنم طلا یا پتروشیمی گرانتر هستند یا آهن که جایی مثل فولاد سیرجان چندین تیم لیگ برتری فوتبال و والیبال و هندبال و بسکتبال را ساپورت می کند ولی این معادن و کارخانه های کردستان هیچ تلاشی برای ارتقای ورزش استان انجام نمی دهند».

«محمد سیفی» خطاب به استاندار و دیگر متولیان امر خواستار جذب اسپانسری معادن و کارخانجات بزرگ استان برای سرمایه گذاری در حوزه ورزش شد.

ورزش قروه در دست انداز اسپانسر/امان از ضعف های زیرساختی

لزوم دایر کردن والیبال ساحلی

رئیس هیئت والیبال قروه سپس خواستار برقرار کردن والیبال ساحلی در منطقه تفریحی سراب شد. «بارها از مسئولان شهرستان برای توجه به والیبال ساحلی تقاضا کرده ام و اما متأسفانه تا به این لحظه چندین شهردار و فرماندار و مدیر در قروه عوض شدند ولی کسی حاضر به کمک و همکاری با ما نشده؛ این در حالی است که هم بحث ارز آوری و هم بحث المان شهری در چشم قروه، سراب هست و هم قدرت و توانایی فرزندان کردستان در کارها و ورزش های قدرتی که والیبال ساحلی دقیقاَ مختص بچه های کردستان است با توجه به جغرافیای استان».

ورزش قروه در دست انداز اسپانسر/امان از ضعف های زیرساختی

بی ثباتی مدیریتی و آسیب به ورزشکاران

«محمد سیفی» در پایان از معضل تغییرات زودهنگام رئیس ورزش و جوانان شهرستان و نبود ثبات مدیریتی در این اداره گفت. «تکرار در تغییر رئیس و سرپرست اداره ورزش و جوانان قروه موضوع جدی بعدی است که دیگر از حوصله روئسای هیئت ها خارج شده به طوری که تا می خواهیم با رئیسی کار کنیم و برنامه بدهیم ناگهان تغییر می کند و رئیس جدید می آید و تکرار ارتباط و تغییر دوباره و در واقع عملاً ما در کار خود ساقط و بایکوت شده ایم با این نبود ثبات مدیریت»./

* گزارش: زیبا امیدی فر

کد خبر 2772517

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha