افزایش خشونت در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه

سرویس جهان- بر اساس گزارش دیده بان حقوق بشر سوریه، در ماه ژوئن 2024، 62 نفر بر اثر حوادث امنیتی، در منطقه تحت کنترل کردهای سوریه جان خود را از دست داده اند.

به گزارش کردپرس، دیده بان حقوق بشر سوریه در گزارش ماه ژوئن خود از وضعیت در منطقه تحت کنترل کردها در شمال و شمال شرق سوریه، از جان باختن 62 نفر بر اثر حوادث مختلف امنیتی از جمله حمله داعش و بمباران ترکیه خبر داد.

بر اساس این گزارش، در ماه گذشته، 40 شهروند غیرنظامی از جمله 4 کودک و چهار زن جان خود را از دست داده اند. 15 نفر از این قربانیان در درگیریهای فرقه ای و قبیله ای کشته شده اند.

این نهاد ناظر بر تحولات سوریه مستقر در لندن، از کشته شدن 2 غیرنظامی بر اثر حملات هوایی ترکیه، 2 نفر بر اثر حملات داعش و دو شهروند غیرنظامی به دست نیروهای دموکراتیک سوریه خبر داده و یک نفر هم به دست نیروهای امنیتی ترکیه کشته شده است.

همچنین در ماه گشذته 10 نفر از نیروهای کرد سوریه جان خود را از دست داده اند؛ 7 نفر از آنها در حملات غافلگیرانه داعش کشته شده ، دو نفر از آنها در حملات ترکیه جان خود را از دست داده اند و یک نفر هم به دست عوامل ناشناس کشته شده است.

دیده بان حقوق بشر سوریه نسبت به تشدید حملات داعش هشدار داده و گفته است این گروه تروریستی در ماه گذشته 18 عملیات نظامی علیه نیروهای کرد سوریه انجام داده است.

این نهاد ناظر همچنین نسبت به تشدید درگیری ها بین نیروهای کرد سوریه و ناراضیان در شمال و شمال شرق سوریه هشدار داده است.

کد خبر 2772518

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha