۱۷ تیر ۱۴۰۳ - ۱۴:۱۲
ضرورت احیای پارک لاله سقز

پارک لاله واقع در بلوار هفت تیر یکی از قدیمی ترین پارک های شهر سقز است که زمانی طرفداران پر و پا قرصی داشت و در صورت توجه در کنار پارک مولوی کورد و کوثر به عنوان ۳ پارک بزرگ سقز می تواند نقش مهمی در پر کردن اوقات فراغت شهروندان داشته باشد.

به گزارش کرد پرس، این پارک با ویوی عالی (زاویه دید) مشرف به رودخانه و اکثر نقاط شهر، داشتن وسایل و شهربازی، فضاهای مختلف با امکان ایجاد کاربری جدید دارای ظرفیت های زیادی بوده اما به علت بی توجهی ها و ضعف مدیریت در چند سال اخیر در رکود کم سابقه ای به سر می برد.

برخی مشکلات  و عدم توجه شهرداری به عنوان نهاد متولی به این پارک از یک سو و پیمانکار شهربازی آن از طرف دیگر باعث ایجاد مشکلات فوق شده و حتی حاشیه های آن به مکانی برای تجمع معتادان و حتی برخی بزهکاران تبدیل شود.

 شهربازی آن که در شهرهای اطراف بی نظیر بود، چندین سال است که رها شده و ماشین آلات و تجهیزات آن در حال از بین رفتن است، همچنین موارد دیگری همچون: نبود امکانات خدماتی، عدم روشنایی مناسب برخی نقاط آن در شب ها،عدم استفاده بهینه از فضاهای خالی و زیباسازی ضلع مشرف به شریف آباد و...  باعث شده که روز به روز این پارک بیشتر به حاشیه برود و رغبت شهروندان برای حضور در آن کاهش یابد.

لذا باید مدیریت شهری باید در فکر احیا، توسعه و بهره برداری بهینه از این محل باشد که در حال حاضر با صدها میلیارد تومان و سال ها انتظار، امکان ساخت پارک مشابهی وجود ندارد. از این رو اقداماتی مانند: فعال سازی شهربازی آن، توسعه و ایجاد برخی کاربری های جدید همچون: راه اندازی باغ پرندگان، باغ گل ها و  کتابخانه عمومی؛  تقویت روشنایی و فضای سبز، توجه به بعد زیباسازی و رنگ آمیزی،  برگزاری نمایشگاه های فصلی و یا دایم، اسکان مسافران در بخشی از این پارک،  ایجاد راه های دسترسی از مسیر شریف آباد و... می تواند نقش مهمی در احیا و رونق بخشی پارک لاله را داشته باشد و اکثر شهروندان از جمله ساکنان سطح شهر از آن بهره مند شوند، حتی امکان ایجاد آبشار مصنوعی در ضلع مشرف به شریف آباد نیز برای آن وجود دارد.

از این رو ضروری است شهرداری، شورای شهر و نهادهای مرتبط با اتخاذ تدابیر و اقدامات لازم جهت بهره برداری حداکثری و استفاده شهروندان از این پارک به عنوان یکی از سرمایه های مهم شهری اهتمام نماید.

کد خبر 2772558

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha