هدف از سفر اخیر مسعود بارزانی به بغداد، دور کردن اقلیم کردستان از پهبادها و موشک ها در صورت وقوع جنگ احتمالی در منطقه بود

سرویس عراق و اقلیم کردستان- عاید الهلالی، تحلیلگر سیاسی عراقی، گفت: هدف از سفر اخیر مسعود بارزانی، رئیس حزب دمکرات کردستان به بغداد، دور کردن اقلیم کردستان از پهبادها و موشک ها درصورت وقوع جنگ احتمالی در منطقه بود.

به گزارش کردپرس، عاید الهلالی، تحلیلگر سیاسی عراقی،در گفتگو با خبرگزاری«بغدادالیوم» گفت: تحرکات منطقه‌ای و بین‌المللی، به‌ویژه در جنوب لبنان و احتمال ورود جناح‌های مسلح به درگیری های منطقەای و ترس از هدف‌گیری مجدد اقلیم کردستان، مسعودبارزانی، رهبر حزب دمکرات کردستان را بر آن داشت که به بغداد سفر کند.

الهلالی افزود: بارزانی در سفر اخیر خود به بغداددرخصوص مسائل بودجه، حقوق کارکنان اقلیم کردستان، قانون نفت و گاز گفتگو نکرد، زیرا اینها موضوعات فرعی هستند که توسط نخست وزیراقلیم کردستان یا نمایندگان وی که به طور مستمر از بغداد دیدار می کنند، مورد بحث و تبادل نظر قرار می گیرند.

وی خاطرنشان کرد: سفر بارزانی به بغداد ابعاد بزرگ تری داشت و نمایانگرانتقال پیام ها و نگرانی او از احتمال وقوع جنگ و هدف قرار گرفتن مجدد اقلیم کردستان  با پهبادها و و موشک ها بود.

کد خبر 2772597

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha