۱۴ همت در بخش درمان تامین اجتماعی کردستان در سال ۱۴۰۲ هزینه شده است

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان گفت: در بخش درمان مستقیم در مراکز ملکی و درمان غیر مستقیم در مراکز تحت قراداد، ۱۴ همت خدمت درمانی به بیمه شدگان بیمه تامین اجتماعی کردستان ارائه شده که ۸۶۰ میلیارد تومان آن به صورت درمان مستقیم بوده است.

به گزارش کرد پرس، شیرزاد قادرپور اقدم در نشست خبری با رسانه های کردستان با اشاره به وجود ۲ درمانگاه تخصصی با ۲۱۱ تخت بیمارستانی، ۹ مرکز درمانی سرپایی و یک پلی کیلینیک تخصصی در استان، گفت: در سال گذشته یک میلیون و ۳۱۰ هزار و ۶۸۱ نفر در بیمارستان ها و یک میلیون و ۶۲ هزار و ۹۵۳ نفر از خدمات پاراکلینیکی مراکز تحت پوشش تامین اجتماعی کردستان بهره مند شده اند.

وی تعداد بستری شدگان افراد تحت پوشش را در سال گذشته ۲۳ هزار عنوان کرد و اظهار کرد: از این تعداد بستری شده ۱۰ هزار مورد منجر به عمل جراحی شده و همچنین ۳ هزار زایمان نیز در بیمارستان های تامین اجتماعی به ثبت رسیده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان با بیان اینکه این آمارها مربوط به مراکز ملکی است، افزود: در حال حاضر ۸۶۷ مرکز خصوصی نیز طرف قرارداد بیمه تامین اجتماعی هستند که که جامعه هدف ارائه خدمت می کنند.

قادرپور اقدم ادامه داد: پزشکان متخصص، فوق تخصص و دندان پزشکان در مراکز درمانی خصوصی در سال ۱۴۰۲ در مجموع ۵ میلیون و ۱۰۹ هزار و ۴۶۹ خدمت پزشکی را به بیمه شدگان تامین اجتماعی در کردستان ارائه داده اند که از این تعداد ۵۳ هزار مورد منجر به بستری شده است.

وی یادآور شد: با توجه به آمارهای موجود در بخش درمان مستقیم در مراکز ملکی و درمان غیر مستقیم در مراکز تحت قراداد، ۱۴ همت خدمت درمانی ارائه شده که ۸۶۰ میلیارد تومان آن به صورت درمان مستقیم بوده است.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان بیان کرد: یکی دیگر از وظایف این سازمان توسعه خدمات درمانی به بیمه شدگان است که می توان به احداث درمانگاه تخصصی، احداث هتلینگ و بخش کودکان، احداث پارکینگ و بهسازی پانسیون های پزشکی در بیمارستان سنندج اشاره کرد.

قادرپور اقدم گفت: در بیمارستان تامین اجتماعی سقز نیز اقدامات مناسبی صورت گرفته که می توان به احداث بخش زایمان، نوسازی و بهسازی فضای فیزیکی، ارتقای تصفیه خانه، احداث پارکینگ و احداث انبار دارویی اشاره کرد.

وی اظهار کرد: پلی کلینیک سنندج نیز قرار بود سال گذشته شبانه روزی شود که به دلیل کمبود نیروی درمان امکان آن فراهم نشد اما با توجه به جذب نیروی مورد نیاز در سال جاری، این امکان به زودی فرهم می شود.

مدیر درمان تأمین اجتماعی کردستان افزود: دستگاه سنگ شکن بیمارستان تامین اجتماعی سنندج نیز خریداری شده و تا چند ماه آینده راه اندازی می شود تا بتوانیم به مراجعه کنندگان ارائه خدمت داشته باشیم.

قادرپور اقدم ادامه داد: در بحث مطالبات مراکز درمانی طرف قرارداد نیز با مراکز بخش خصوصی تا پایان سال ۱۴۰۲ تسویه حساب شده و مراکز دولتی مانند بیمارستان های دانشگاه علوم پزشکی کردستان نیز تا پایان آذر ماه مطالبات خود را دریافت کرده و تلاش می شود با جذب اعتبارات به زودی این مطالبات را به روز کنیم.

کد خبر 2772653

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha