شهردار سابق سریش آباد بازداشت شد/تأکید نماینده بر شفاف سازی

سرویس کردستان- شهردار سابق سریش آباد که مورد استیضاح شورا قرار گرفته بود بعد گذشت شش ماه از برکناری به اتهام تخلفات اداری بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار کردپرس، شهرداری سریش آباد که سال هاست از ضعف مدیریتی و نبود نظارت درست و محافظه کاری و مصلحت اندیشی رنج می برد، بار دیگر گرفتار تخلف و نابسامانی شد.

بهمن ماه سال ۹۶ بود که پرونده تخلفات شهرداری سریش آباد توسط سازمان بازرسی بررسی و شهردار وقت و همدستان او محکوم و مورد بازخواست قرار گرفتند. بعد از این جریان تبعات تمامی تخلفات صورت گرفته گریبان پرسنل و کارگران این شهرداری را گرفت به طوری که هر ماه با تحصن و اعتصاب به دلیل پرداخت نشدن حقوق و مزایا همراه بود.

در این سال ها شورای سریش آباد درگیر انتخاب یک شهردار کارآمد بودند که هر بار به در بسته می خوردند. یک بار به دلیل فشارهای خارج از شهرداری، یک بار در نبود تعامل میان شورا و شهردار و یک بار به خاطر وجود مشکلات مالی فراوان و... همه این موارد باعث شدند که شورای پنجم نتواند شهرداری را روی کار بیاورد که وضعیت نابسامان این نهاد شهری را بهبود بخشد.

بعد از آن شورای ششم وارد شدند و شهرداری را انتخاب کردند که بنا به مستندات و قانون شهرداری ها شرایط لازم برای شهردار شدن را نداشت به طوری که استانداری کردستان صلاحیت این گزینه را به وزارت کشور سپرد. در همین زمینه همان موقع مدیرکل امور شهری و شوراهای استانداری کردستان در مصاحبه با کردپرس بیان کرد «استانداری به دلیل اینکه شهردار انتخابی شورای سریش آباد سوابق دولتی نداشته و بیشتر سوابق بخش خصوصی را دارا بود مطابق تبصره ۵ ذیل ماده یک آیین نامه اجرایی شرایط احراز تصدی سمت شهردار مبنی بر «چگونگی تشخیص سمت های همسطح در مدیریت های پایه، میانی و ارشد و معادل سازی سابقه مدیریت در بخش خصوصی افرادی که از سوی شوراهای اسلامی شهرها برای تصدی سمت شهردار انتخاب می شوند، براساس دستورالعملی است که توسط وزارت کشور با هماهنگی سازمان اداری و استخدامی کشور تهیه و ابلاغ می شود»، بررسی این کار به وزارت کشور سپرده شد و در این زمینه هیچ گونه تفویض اختیاری به استانداری ها داده نشده است.

این گفته «جمشید اسدی» در حالی است که جدای از سوابق، یکسری مسایل دیگر در پرونده سوابق بخش خصوصی شهردار انتخابی شورای سریش آباد هم دارای ابهام و با شائبات زیادی همراه بود و بسیاری معتقد بودند که باتوجه به این موارد گزینه مناسبی برای شهرداری نیست و نباید تأیید صلاحیت شود.

با این وجود به هر شیوه ای که بود وزارت کشور صلاحیت شهردار انتخابی را تأیید و بدین وسیله «محمدتقی عبدی» به عنوان شهردار سریش آباد منصوب شد.

این انتصاب تا همین زمستان سال گذشته با فراز و نشیب های فراوان ادامه داشت تا اینکه به طور ناگهانی شورای سریش آباد خبر از استیضاح شهردار را دادند و اقدام به انتخاب سرپرست و گزینه جدید برای شهرداری کردند.

حال با گذشت ۶ ماه از این استیضاح خبر رسید که شهردار سابق بعد از عزل به دلیل تخلفات اداری بازداشت شده است. تخلفاتی که در مرحله تحقیقات بوده و بنا به گفته شهردار فعلی سریش آباد مدارک و مستندات لازم به دستگاه قضایی ارائه شده و فعلاً هیچ موردی مبنی بر نتیجه پرونده اعلام نشده است.

در همین زمینه «محمد رسول شیخی زاده» نماینده مردم قروه و دهگلان در مجلس هم ضمن تأیید خبر بازداشت شهردار سابق سریش آباد در نشست با خبرنگاران عنوان کرد «باید علت بازداشت شهردار مشخص و به مردم اطلاع رسانی و شفاف سازی شود که روند پرونده چگونه بوده و نتیجه آن را هم اعلام کنند».

او مشکلات موجود در شهرداری ها و نظارت بر قراردادهایی که بسته می شوند و خرید و فروش زمین ها و... را ضروری دانست و بر ساماندهی شهرداری ها و سلامت سیستم اداری آن ها تأکید کرد. /

کد خبر 2772660

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha