ادامه اعتصاب پرسنل شهرداری سریش آباد/مسئولان:تخلفات گذشته مقصر است!

سرویس کردستان- اعتصاب پرسنل شهرداری سریش آباد در حالی به روز دوم خود کشید که زیر سایه بی تفاوتی مسئولان درگیر تخلفات گذشته ای است که مدام مقصر شناخته می شود!

به گزارش خبرنگار کردپرس، اعتصاب پرسنل شهرداری سریش آباد که برای بار ششم در روز دوشنبه انجام شد در حالی به روز دوم خود کشید که مسئولان با بی تفاوتی از این جریان گذشته و واکنشی نشان نداده اند.

اعتصاب پرسنل شهرداری سریش آباد همچنان ادامه دارد و پیگیری ها نشان می دهد که هنوز هیچکدام از مسئولان استانی و شهرستانی در این زمینه اقدامی نداشته اند.

خود شهرداری باید درآمدزایی کند

در همین راستا خبرنگار کردپرس در تماس با مدیرکل امور شهری استانداری کردستان از وعده ای که داده شده بود، پرسید. «جمشید اسدی» بار دیگر شهرداری را یک نهاد غیردولتی دانست و اظهار داشت که «شهرداری ها براساس تعریفی که دارند باید براساس اعتبارات خود درآمدزایی کنند با این حال موضوع سریش آباد را از وزارت کشور پیگیری کرده ایم.»

به گفته او در حال حاضر در کل کشور 200 شهر با مشکلی مشابه شهرداری سریش آباد مواجه هستند و برای همین وزیر کشور در نامه ای که رئیس جمهوری خواستار تخصیص اعتبار ویژه برای رفع مشکلات این 200 شهر شده است.

«اسدی» همچنین از تخصیص یک میلیارد تومان اعتبار برای کردستان توسط سازمان امور شهرداریهای کشور خبر داد. «از یک میلیارد تومانی که برای کل استان کردستان در نظر گرفته شده است 200 میلیون تومان آن برای پروژه های عمرانی شهرداری سریش آباد واریز شده است بدین صورت که شهرداری دیگر از اعتبارات خود برای پروژه های عمرانی هزینه نکند.»

او در ادامه به واریز دو برابری ارزش افزوده مربوط به سه ماه «تیر و مرداد و شهریور» به حساب شهرداری سریش آباد اشاره کرد.

مطابق سخنان «اسدی» با وجود واریز این اعتبارات اما نمی توان انتظار داشت که همه مشکلات را دولت حل کند لذا باید خود شهرداری هم اقدامی داشته باشد.

او سخنان گذشته خود را مبنی بر اینکه مشکل شهرداری سریش آباد نیروی مازاد است را تکرار کرد. «وجود نیروهای مازاد مشکلی است که گریبان شهرداری سریش آباد شده و براساس درخواستی که شهرداری برای تعدیل این نیروها دارد موضع ما این است که هر نیرویی که مجوز کار دارد حق فعالیت داشته و نیروهای دیگر باید خود شهرداری برای آنان تعیین تکلیف کند.»

«اسدی» در پاسخ به این سؤال که چرا برای نیروهای مازاد همان موقع اقدامی نشد، گفت که «مرجع نظارتی در این زمینه شورا، فرمانداری و سپس استانداری است و پس از اینکه استانداری از این موضوع مطلع شد بلافاصله شهردار وقت را به تخلفات اداری معرفی کردیم و اینکه بعد از آن چرا اقدامی نشده مابقی متولیان باید پاسخ گو باشند.»

او یادآورد شد در مورد شهرداری سریش آباد مشکلات احصا شده و علاوه بر 200 میلیون تومان اعتباری که پرداخت گردیده از پنج سهمیه ماشین آلات برای کردستان یک سهمیه به سریش آباد اختصاص یافته است.

شورا: بدهی شهرداری تمامی ندارد

گرچه مدیرکل امور شهری استانداری کردستان از پرداخت اعتبار برای سریش آباد می گوید اما شورای شهر سریش آباد معتقدند مشکلات شهرداری با این اعتبارات قطره چکانی رفع نمی شود.

رئیس شورای شهر سریش آباد در گفت و گو با خبرنگار کردپرس بار دیگر تخلفات شهرداری را که هنوز تلفات آن ادامه دارد را پیش کشید. «اگر نیروی مازاد وجود دارد به خاطر تخلفات گذشته است و بدهیهایی که شهرداری در گذشته بارآورده تمامی ندارد و به محض اینکه درآمدی در شهرداری جمع می شود باید برای پرداخت بدهی طلبکاران هزینه شود.»

«محمد عریبان» با تأیید واریز مبلغ 200 میلیون تومان به حساب شهرداری، احتمال این را داد که در صورت موافقت استانداری این مبلغ برای حقوق پرسنل مدنظر قرار بگیرد.

او در ادامه از اینکه تخلفات شهرداری سریش آباد بدون نتیجه مانده است، انتقاد کرد. «وقتی خود مسئولان می دانند همه این مشکلات ریشه در تخلفاتی دارد که در گذشته رخ داده، چرا اقدامی نمی کنند. قوه قضاییه چرا پیگیری این جریان نیست؟! چرا باید توبیخ بدون درج در پرونده شهردار وقت داده شد؟!»

«عربیان» همچنین در خصوص اینکه شهرداری باید درآمدزایی داشته باشد، از درخواست مجوز برای طرحی در این زمینه خبر داد. «شورا طرحی دارد برای جبران این مشکلات که هم نیروهای مازاد را تأمین می کند و هم بخش بزرگی از بدهی ها را حل؛ آن هم دادن مجوز 40 هکتار شهرک است که اگر انجام شود مشکلات هم رفع می گردند.»

دیگر وعده ها را باور نداریم

تمامی این گفته های شورا و مدیرکل امور شهری استانداری در حالی است که پرسنل شهرداری سریش آباد اصرار بر تسویه حساب کامل دارند و می گویند تا تمام حقوق خود را دریافت نکنند دست از اعتصاب بر نمی دارند.

آنان دیگر وعده های بی عمل را دیگر باور ندارند و نگران آینده کاری و زندگی خود هستند. بنابراین تنها خواستار دریافت حق و حقوق خود بوده و می خواهند که یک بار برای همیشه متولیان فکری اساسی داشته باشند./

* گزارش زیبا امیدی فر

کد خبر 340670

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha