بن بست در مذاکرات صلح ترکیه با کردها

سرویس جهان- سارا گلین هشدار داد با توجه به این که ترکیه در سه جهبه جنگ با کردها را تشدید کرده هشدار داد دستیابی به صلح با کردها دور از دست ترس است.

به گزارش کردپرس، سارا گلین، نویسنده و فعال استرالیایی در یادداشتی طولانی، با اشاره به این که حکومت های پی در پی ترکیه در عصر کنونی همواره با کردها با خشونت رفتار کرده اند، هشدار داده است در حال حاضر هیچ کور سوی امیدی برای رسیدن به صلح وجود ندارد.

 او یادآوری کرده است که ترکیه همزمان از فشارهای سیاسی و حملات نظامی در خاک خود، داخل مرزهای عراق و نیز شمال سوریه کارزار گسترده ای علیه کردها به راه انداخته است که نتیجه آن جز ویرانی و مرگ چیز دیگری نیست.

سارا گلین با اشاره به فشار ترکیه به کشورهای اروپایی برای استرداد فعالان کرد ساکن این کشورها، این اقدام را ادامه فشارهای داخلی بر فعالان سیاسی و مدنی کرد دانسته و نسبت به پیامدهای آن هشدار داده است.

 او بر این باور است که ترکیه، نه در گذشته و نه در آینده، به دنبال صلح با کردها نبوده بلکه به دنبال پاکسازی نژادی کردها است.

سارا گلین هشدار داده است که با توجه به این که ترکیه تحت رهبری اردوغان در حال حاضر جنگی تمام عیار عیله کردها در داخل ترکیه، درون مرزهای عراق  و نیز در شمال سوریه به راه انداخته است، این اقدامات کور سوی امید به ایجاد صلح میان ترکیه و کردها را نیز از بین برده است.

این نویسنده و تحلیلگر استرالیایی سکوت غرب در مقابل اقدامات خصمانه ترکیه علیه کردها را عامل تشدید این اقدامات دانسته است. او انفعال آمریکا و اروپا در مسئله تجاوز ترکیه به مناطقی از شمال عراق و سوریه، به بهانه مقابله با کردها را نمونه ای از همدستی غرب بویژه آمریکا با ترکیه در مقابله با کردها توصیف کرده است.

سارا گلین نتیجه گیری کرده است که در آینده ای نزدیک و حتی دور، امید به از گیری روند صلح میان دولت ترکیه و کردهای این کشور وجود ندارد.

کد خبر 2772854

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha