اظهارات شدید اللحن مقامات اتحادیه میهنی و حزب دمکرات کردستان علیه یکدیگر در کرکوک

سرویس عراق و اقلیم کردستان- مسئول شاخه کرکوک حزب دمکرات کردستان اعلام کرد که شورای رهبری حزب دمکرات کردستان از اتحادیه میهنی اسامی پیشنهادی برای پست استانداری کرکوک را درخواست کرده است، حزب دمکرات کردستان اسامی متعددی را آماده کرده است که شامل افراد غیرحزبی نیز می‌شود اما اتحادیه میهنی هیچ اسمی ارائه نکرده است.

به گزارش کردپرس به نقل از شارپرس، محمد کمال، مسئول شاخه کرکوک حزب دمکرات کردستان گفت: «اتحادیه میهنی به جای تهیه اسامی، با قیس خزعلی، زید و عبید درحال توطئه چینی بوده است».

محمد کمال می‌گوید: «16 اکتبر علت این مشکلات است، مقامات اتحادیه میهنی در آن زمان با فرمانده عملیات ها تماس می‌گرفتند و می‌گفتند تا زاخو بروید، در دادگاه فدرال صدها شکایت علیه حزب دمکرات کردستان و دولت اقلیم طرح کردند، در موصل توطئه چینی کردند اما موفق نشدند».

سعدی احمد پیره سخنگوی دفتر سیاسی اتحادیه میهنی کردستان نیز به نوبه خود اظهار کرد: «چگونه می‌شود در مسئله کرکوک، دو کرسی حزب دمکرات کردستان از شش کرسی اتحادیه میهنی بیشتر باشد؟ کردها 50 درصد کرسی‌های کرکوک را از آن خود کرده‌اند، پس کرکوک یک شهر کردستانی است و باید یک استاندار کُرد داشته باشد».

کد خبر 2773113

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha