احزاب کُرد کرکوک: استاندار کرکوک باید یک کُرد باشد

سرویس عراق و اقلیم کردستان- احزاب و جریان‌های کُرد کرکوک تاکید کردند که پست استانداری کرکوک سهم کردها است و باید یک کُرد استاندار شود.

به گزارش کردپرس به نقل از کردستان ۲۴، روز یکشنبه ۲۱ ژوئیه ۲۰۲۴، نشست احزاب و جریان‌های کرد کرکوک برگزار شد، در این نشست از احزاب پیروز شورای استان کرکوک خواسته شد در اسرع وقت برای خدمت به شهر کرکوک با همه بخش‌های جمعیتی آن، دولت محلی کرکوک را تشکیل دهند.

احزاب و جریان‌های کُرد کرکوک مجدداً تاکید کردند که پست استانداری کرکوک سهم کردها است و باید یک کرد استاندار شود.

روز پنجشنبه 11 ژوئیه 2024، ساعت 5 عصر، اعضای شورای استان کرکوک گردهم آمدند و جلسه شورای استان آغاز شد، همه اعضای شورای در جلسه حاضر شدند و دستور کار جلسه قرائت شد.

راکان جبوری، سرپرست استانداری کرکوک که مسئول برگزاری این نشست بود، گفت: «مشارکت تمامی جریان‌ها در شورای استان کرکوک بسیار حائز اهمیت است، از سال ۲۰۰۵ انتخابات شوراهای استانی در کرکوک برگزار نشده است بنابراین این امر برای خدمت به مردم و حفظ ثبات بسیار مهم است».

وی تصریح کرد کە کرکوک برای عراق بسیار مهم است و مردم آن نقش پررنگی در ایجاد همزیستی مسالمت آمیز در عراق ایفا کردەاند.

شاخان عبدالله معاون رئیس پارلمان عراق در این نشست به نوبه خود گفت که بدون شک باید یک کُرد استاندار کرکوک باشد زیرا کُردها اکثریت کرسی‌های این شورا را از آن خود کردەاند.

شاخوان عبدالله همچنین بیان کرد که همه اقلیت‌های این استان برای اداره مشترک و تشکیل دولت محلی کرکوک با یکدیگر توافق کرده‌اند.

کد خبر 2773134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha