جبهه ترکمانی و خمیس خنجر و حزب دمکرات کردستان مخالف انتصاب خالد شوانی به عنوان استاندار کرکوک هستند

جبهه ترکمانی و خمیس خنجر و حزب دمکرات کردستان مخالف انتصاب خالد شوانی به عنوان استاندار کرکوک هستند و این ائتلاف سه جانبه تلاشهای خود را برای جلوگیری از کاندید شدن خالد شوانی شدت بخشیده‌اند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری بوار، محمد شیاع سودانی نخست وزیر عراق به احزاب داخل شورای استانی کرکوک پیام داد اگر تا ۱۱ ماه اگوست در خصوص تعیین استاندار کرکوک با هم به توافق نرسند خود، شخصا فردی را به این منظور منصوب خواهد کرد.

بر اساس اطلاعاتی که از دفتر نخست وزیری عراق در اختیار احزاب قرار گرفته است خالد شوانی وزیر دادگستری عراق قدرتمندترین نامزدی است که نخست وزیر به عنوان سرپرست اداره کرکوک وی را منصوب کند، زیرا نامبرده وزیر دادگستری و فردی حقوقی از کرکوک است و حزب وی صاحب بیشترین آرا و کرسی‌های کرکوک است.

ائتلاف سه جانبه خمیس خنجر و جبهه ترکمانی و حزب دمکرات کردستان تلاشهای خود را برای جلوگیری از کاندید شدن خالد شوانی شدت بخشیده‌اند، آنها به جای او  افراد دیگری را به این منظور به نخست وزیری پیشنهاد داده‌اند.

براساس اطلاعات رسانه خبری بوار در نشست مشترک این سه حزب در خصوص اینکه هرکدام فردی خاصی را به نخست وزیری پیشنهاد دهند با هم به توافق رسیدند،  حزب دمکرات کردستان عبدالرحمن مصطفی استاندار سابق کرکوک را پیشنهاد داده است، حزب سیاده خمیس خنجر و جبهه ترکمانی احمد عبدالزه‌هره فتلاوی رئیس کمیته هماهنگی استانها را پیشنهاد دادند. در همین چارچوب ارشد صالحی رئیس فراکسیون جبهه ترکمانی در مجلس عراق رسما فتلاوی را پیشنهاد داده است و نمایندگان حزب سیاده در شورای استانی کرکوک و مجس عراق قصد دارند با نوشتن نامه‌ای رسمی همین پیشنهاد را به نخست وزیر عراق ارائه دهند.

کد خبر 2773540

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha