راکان جبوری: فراخوانی برای نشست جریانهای کرکوک صادر نشده است

امروز 10 آگوست 2024، علیرغم انتشار اخباری مبنی بر برگزاری نشست شورای استان کرکوک در بغداد، رئیس سِنی شورای استان کرکوک اعلام کرد که هیچ فراخوانی برای نشست جریان‌های کرکوک صادر نشده است.

به گزارش کردپرس به نقل از سایت خبری آوینه، راکان جبوری رئیس سِنی شورای استان کرکوک در بیانیه‌ای اعلام کرد که با توجه به اختیارات رئیس سنی شورا، نه از کرکوک و نه از هیچ جای دیگری، هیچ گونه فراخوانی برای نشست شورای استان کرکوک صادر نشده است.

بیانیە راکان جبوری پس از آن صادر شد که روز شنبه 2024/8/10 رسانه‌های اتحادیه میهنی اعلام کردند که امشب نشست شورای استان کرکوک در بغداد برگزار و در مورد مناصب و پست‌های این استان تصمیم گیری خواهد شد، به همین منظور از کلیه اعضای شورای استان برای شرکت در این نشست دعوت شده است.

علیرغم این‌ها، شوخان حسیب شوانی عضو شورای استان کرکوک از فراکسیون حزب دمکرات کردستان به رسانه این حزب گفت: در نشست شورای استان کرکوک در هتل رشید بغداد شرکت نخواهیم کرد، زیرا رییس سنی شورا باید تاریخ جلسه را مشخص کند و این امر در صلاحیت او است.

وی اشاره کرد که تاکنون هیچ دعوتنامه به صورت رسمی از سوی رئیس سنی شورا به منظور شرکت در این نشست برای آنها ارسال نشده است.

همچنین رعد صالح جبوری، عضو اقلیت عرب در این شورا، به رسانه‌های حزب دمکرات کردستان گفته است: تاکنون هیچ تصمیمی رسمی مبنی بر برگزاری نشست شورای استان کرکوک برای انتخاب استاندار و رئیس شورا اتخاذ نشده است.

رعد صالح جبوری افزود که اخباری که در این باره منتشر شده است، صرفاً شایعات شبکه‌های اجتماعی است و هیچ یک از جریانها، برای توزیع پست‌های دولت محلی کرکوک به توافق نرسیده اند.

شایان ذکر است که روز ۱۰ آگوست ۲۰۲۴ آخرین مهلت تعیین استاندار و رئیس شورای استان کرکوک و معاونان آن است، اما به نظر می‌رسد هیچ توافقی میان جریان‌های کرکوک حاصل نشده است.

اولین نشست شورای استان کرکوک در یازدهم ماه گذشته برگزار شد، بر اساس قانون امور استانها، پس از اولین نشست شورای استان، استاندار و معاونان آن باید ظرف ۳۰ روز انتخاب شوند.

کد خبر 2773869

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha