راکان جبوری: در کرکوک به ما خیانت شد/ نشست شورای استان غیرقانونی بود

راکان جبوری اعلام کرد که نشست شب گذشته شورای استان کرکوک غیرقانونی بوده و به اقدامات قانونی متوسل خواهند شد، وی گفت: «به ما خیانت شد».

به گزارش کردپرس به نقل از روداو، شب گذشته ۹ عضو شورای استان کرکوک متشکل از ۵ عضو اتحادیه میهنی، یک عضو مسیحی و سه عضو عرب در بغداد نشست شورای استان کرکوک را برگزار کردند.

در این نشست ریبوار طه، رئیس فراکسیون اتحادیه میهنی از شورای استان کرکوک به عنوان استاندار و محمد حافظ از قوم عرب به عنوان رئیس شورای استان کرکوک انتخاب شدند.

راکان جبوری عضو شورای استان کرکوک از ائتلاف عربی در خصوص این نشست پیامی ویدیویی منتشر کردە است.

پیام راکان جبوری بیشتر خطاب به اعراب کرکوک است که در آن می‌گوید: هشت ماه است که تلاش می کنیم به آنچه استحقاق داریم برسیم و سازش نکردیم، آنچه اکنون انجام شده هشت ماه پیش به ما پیشنهاد شد، دستاوردهایی که با خون و فداکاری محقق شد، صرف منافع شخصی شدند.

اعضای عربی که در این نشست شرکت کردند رعد صالح، محمد حافظ و ظاهر عاصی بودند.

راکان جبوری می‌گوید: نشستی که در آن حقوق مردم ما از سوی برخی از نمایندگان پایمال شد، قانونی برگزار نشده است و هیچ درخواست مقدماتی به رئیس سِنی شورا ارائه نشده است، بلکه فقط یکی از لیستها در روز تعطیل خواستار برگزاری این نشست شده‌است.

وی افزود محلی خارج از استان برای این نشست تعیین شد، در حالی که هیچ مانع امنیتی یا قانونی برای برگزاری این نشست در استان کرکوک وجود نداشت، همانطور که نشست اول شورای استان هم برگزار شد.

این عضو شورای استان کرکوک تصریح کرد که ترکمان‌ها به عنوان یک اقلیت اصلی در این استان به حاشیه رانده شده‌اند، در حالی که هیچ دولتی بدون آنها نباید تشکیل شود.

راکان جبوری در بخش دیگری از سخنانش بیان کرد: دو ساعت قبل از برگزاری نشست بیانیه‌ای مشترک منتشر کردیم و همگی در آن اطمینان دادند بدون سازش و توافق همه اعضا در هیچ نشستی شرکت نخواهند کرد. شرکت کردن آنها خیانت به مردم و خون شهیدان است، وقتی فهمیدیم آنها مخفیانه و بدون هیچ طلاع قبلی توافق کرده‌اند، همگی متعجب شدیم.

کد خبر 2773895

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha