جبهه ترکمانی عراق: هیچکس نمی‌تواند اقلیت ترکمان را به حاشیه براند

جبهه ترکمانی عراق موضع خود درباره نشست روز گذشته بغداد برای تعیین استاندار و رئیس شورا را اعلام کرد و به دیگر جریانهای کرکوک هشدار داد.

به گزارش کردپرس به نقل از بوار میدیا، جبهه ترکمانی در کرکوک اعلام کرد که آنچه رخ داده است، مغایر با سازش و اتحاد میان جریانهای کرکوک است و مشکل این استان با توزیع پستها و مناصب آن حل نمی‌شود، آنها هشدار دادند که "کسی نمی‌تواند اقلیت ترکمان را به حاشیه براند".

جبهه ترکمانی عراق در کرکوک طی کنفرانسی خبری اعلام داشت: «ما تغییرات کرکوک را به رسمیت نمی‌شناسیم، شکایت قانونی طرح خواهیم کرد و مدارک را به نخست وزیر عراق تحویل خواهیم داد، آنچه رخ داد، نقض اصل اعتماد است و اینکه می‌گویند مشکل کرکوک با توزیع پست ها حل می‌شود بسیار اشتباه است، این نقض اصل اعتماد است و ترکمان همیشه بر تقویت اعتماد بین اقلیت ها اصرار داشته است.

جبهه ترکمانی اشاره کرد: «مشکل کرکوک بسیار پیچیده است و یکسری مسائل اقتصادی و اداری وجود دارد که راه حل هایی نیز برای آنها مطرح است، علیرغم اینها، برخی احزاب فقط به دنبال منافع خود بودند».

جبهه ترکمانی عراق می‌گوید: «ترکمان از اقلیتهای اصلی این شهر است و کسی نمی‌تواند آن را به حاشیه براند، در نشست دیروز هم شرکت نکردیم، نقض های قانونی برگزاری این نشست کاملا آشکار است؛ در ماده 7 آمده است: «رئیس سِنی شورا باید ریاست جلسه انتخاب استاندار و معاون استاندار را بر عهده داشته باشد، اما راکان جبوری اطلاع نداشته و برای شرکت در جلسه دعوت نشده است».

وی تصریح کرد که مردم کرکوک می‌پرسند چرا این نشست با وجود امن بودن شهر، خارج از کرکوک برگزار شد، اوضاع دیاله متفاوت است، در دیاله وضعیتی پیش آمده است اما کرکوک وضعت ویژه‌ای ندارد و امن و آرام است».

کد خبر 2773916

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha