شهرداری مهاباد باید در خصوص تخریب حریم «بداق سلطان» پاسخگو باشد

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد ضمن مذموم شمردن اقدام شهرداری مهاباد در تخریب حریم اثر تاریخی مقبره بداق سلطان گفت: متاسفانه اقدامی که انجام گرفته از لحاظ شرعی قابل قبول نیست و شهرداری باید پاسخگو باشد.

سیدحسین مقتدر در خصوص تخریبات صورت گرفته توسط شهرداری مهاباد در حریم مقبره تاریخی بداق سلطان مهاباد به خبرنگار کردپرس گفت: متاسفانه اقدامی که انجام گرفته از لحاظ شرعی قابل قبول نیست و باید قبل از هر گونه عملیات عمرانی قبور با احترام به مکان دیگری منتقل می‌شدند.

او تاکید کرد: حتی اگر این قبرستان متروکه باشد باز هم باید موارد شرعی در این باره رعایت شود.

مقتدر گفت: اداره اوقاف مهاباد از مدت‌ها پیش در تلاش است تا سند این مقبره و گورستان تاریخی را به نام اوقاف ثبت کند که در حال حاضر در اختیار شهرداری است و مشخص نیست که این سند چگونه به نام شهرداری زده شده است، اما در هر صورت اوقاف موظف است برای حفاظت از تمامی قبور در سطح شهرستان اقدامات لازم را انجام دهد.

مدیر اداره اوقاف و امور خیریه مهاباد  تاکید کرد: شهرداری قطعا باید در این زمینه پاسخگو باشد.

گفتنی است؛ شهرداری مهاباد از یک سال پیش بدون دریافت هیچ استعلامی از اداره میراث فرهنگی در حریم این اثر تاریخی و ملی مشغول احداث پارک است و بدون هیچ ممانعتی حریم شرقی و دامنه های این اثر تاریخی را کاملا از بین برده است.

در روزهای اخیر  نیز دیگر بار شهرداری مهاباد در ادامه تخریب حریم این گورستان و مقبرە تاریخی، به تخریب حریم درجه یک این اثر ملی در بخش غربی نزدیک به آرامگاه و مزار بداق سلطان  که آثار و شواهد تاریخی دیگری هم در آن دیده می شود، اقدام کرده است/.

کد خبر 2773891

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha