اشتغال ۴۳ معتاد متجاهر در کارگاه های تولیدی کردستان/قانون مقابله با فروشندگان مواد مخدر دارای خلا است

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان گفت: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۴۳ نفر از معتادان متجاهر پس از ترک اعتیاد در مرکز ماده ۱۶، در کارگاه های مختلف مشغول به کار بوده و از دام اعتیاد نجات یافته اند.

به گزارش کرد پرس، علی محمدپناه در نشست خبری با خبرنگاران، گفت: یکی از مهمترین دغدغه های مسئولان و خبرنگاران، آسیب های اجتماعی است که نقش پر رنگ و دشواری در جلوگیری و رفع این آسیب ها دارند.

وی اظهار کرد: در حوزه ستاد مبارزه با مواد مخدر به علت اهمیت موضوع آسیب های اجتماعی، کمیته های قوی در راستای مقابله با این آسیب ها تشکیل شده است.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان افزود: تا زمانی که مبارزه با مواد مخدر مردمی نشود و مردم در محلات مختلف پای کار نباشند، نمی توان کار را پیش برد.

محمدپناه ادامه داد: تفاهم نامه ای با آموزش و پرورش منعقد شده که بر اساس آن باید در تمامی مدارس «کانون یاریگران زندگی» افتتاح شود تا در خصوص آسیب های مواد مخدر و پیشگیری از اعتیاد فعالیت هایی را برای دانش آموزان تدوین کنند.

وی یادآور شد: در حال حاضر در تمامی شهرستان های استان به جز سروآباد کمپ ترک اعتیاد داریم و این کمپ ها مختص افراد خود معرف است و در سروآباد نیز به دنبال احداث این کمپ هستیم.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان بیان کرد: معتادان متجاهر نیز که از خانواده ها ترد شده اند مراکز ترک اعتیاد ماده ۱۶ در نظر گرفته شده که در سنندج قرار دارد و معتادان متجاهر جمع آوری شده توسط نیروی انتظامی را در این مرکز نگه می دارند.

محمدپناه گفت: پس از نگهداری ۳ تا ۶ ماهه اجباری از معتادان متجاهر، طرح صیانت و حمایت از این افراد اجرا می شود تا دوباره دچار آسیب های ناشی از اعتیاد نشوند و در صورت امکان بتوانیم برای آنان اشتغال ایجاد کنیم.

وی اظهار کرد: بر اساس آمارهای موجود در حال حاضر ۴۳ نفر از معتادان متجاهر پس از ترک اعتیاد در مرکز ماده ۱۶، در کارگاه های مختلف مشغول به کار بوده و از دام اعتیاد نجات یافته اند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان افزود: ۳۰۰ نفر از معتادان متجاهر نیز اکنون در کمپ ماده ۱۶ سنندج حضور دارند که در کنار ترک اعتیاد، آموزش های مهارتی به آنها ارایه می شود که پس از پایان دوره تسهیلات اشتغال آفرینی دریافت می کنند.

محمدپناه ادامه داد: در حوزه مقابله با مواد مخدر نیز با همکاری پلیس مبارزه با مواد مخدر، کارهای بزرگی صورت گرفته اما متاسفانه خلاهای قانونی داریم که خرده فروشان را نمی توان زیاد در زندان ها نگه داشت.

وی یادآور شد: نیاز است قانون مبارزه با مواد مخدر اصلاح شود تا دیگر کسی نه جرات خرید و فروش و نه کسی جرات استفاده از آن را داشته باشد و به نوعی بازدارنده شوند.

دبیر شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر استان کردستان بیان کرد: یک برنامه ۵ ساله را تدوین کرده ایم با جمع آوری تمام معتادان و دستگیری عمده فروشان و خرده فروشان تا یک استان سفید در حوزه مواد مخدر داشته باشیم.

محمدپناه گفت: تمام محله های آلوده، خرده فروشان و عمده فروشان در استان کردستان شناسایی شده اند و در طول این ۵ سال محله به محله جمع آوری و پاکسازی می شوند.

وی اظهار کرد: بر اساس آمارها بیشتر معتادان با ۳۵ درصد از تریاک و مشتقات استفاده کرده و ۲۴ درصد شیشه، ۲۱ درصد هرویین، ۱۲ درصد حشیش و ۸ درصد نیز سایر مواد مخدر را استفاده می کنند.

کد خبر 2773975

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha