توسعه همه جانبه بدون مشارکت فعال مردم تحقق نمی یابد/تامین زمین برای احداث ۲۴ کلاسه در نایسر

فرماندار شهرستان سنندج گفت: اگر می‌خواهیم توسعه همه جانبه در کشور و جامعه شکل بگیرد نیازمند مشارکت فعال خود مردم است، هیچ حکومتی نمی‌تواند بدون مشارکت فعال مردم به اهداف و چشم اندازهای مد نظر خود برسد.

به گزارش کرد پرس، حسن عسکری در نشست با سمن ها و تشکل های مردمی در سنندج، گفت: هدف از برگزاری این نشست ها و حضور در جمع شما شنیدن ایده ها، نظرات، دردل ها و درخواست های تک تک شما به عنوان قشر تاثیرگذار در جامعه است.

وی اظهار کرد: تشکل های مردمی بهترین ظرفیت برای مشارکت مردم در برنامه های دولت و در واقع حلقه اتصال بین حاکمیت و مردم هستند.

فرماندار شهرستان سنندج با بیان اینکه تشکل و سمن ها بهترین بستر برای ایجاد تعامل و ارتباطات بین مردم و مسئولان هستند، افزود: سمن ها به راحتی می توانند صدا و مطالبات مردم را به گوش مسئولان و صدای مسئولان را به مردم برسانند و این تعامل و ارتباطات بسیار تاثیرگذار خواهد بود.

عسکری ادامه داد: اگر می‌خواهیم توسعه همه جانبه در کشور و جامعه شکل بگیرد نیازمند مشارکت فعال خود مردم است، هیچ حکومتی نمی‌تواند بدون مشارکت فعال مردم به اهداف و چشم‌اندازهای مد نظر خود برسد.

وی با بیان اینکه کشور، جامعه، سازمان و مدیری موفق است که توانسته فضایی را برای کنشگری جامعه خود فراهم سازد، یادآور شد: آسیب های اجتماعی به جز با کنشگری مردم و فعالیت سمن ها و سازمان های مردم نهاد قابل حل نخواهد بود.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: اگر به واسطه اقدامات و فعالیت هایی که در مقابل با آسیب های اجتماعی از سوی دستگاه های متولی و سازمان های مردم نهاد انجام می گیرد، نبود در زمینه آسیب های اجتماعی وضعیت بدتر از شرایط فعلی را داشتیم.

عسکری با بیان اینکه توانمندسازی مردم و افزایش مهارت جامعه نقش بسزایی در کاهش آسیب های اجتماعی دارد، گفت: از ایده و نظرات کارشناسی تشکل ها و سمن ها به نحو احسن استفاده خواهم کرد.

وی اظهار کرد: هر مدیری بر این باور باشد که وجود تشکل های مردمی برای جامعه تهدید است آن فرد معنا و الفبای مدیریت را نمی داند چرا که تشکل ها بهترین فرصت برای جامعه هستند.

فرماندار شهرستان سنندج با تاکید بر اینکه هر کجا هر جا فضا را برای مشارکت و کنش گری مردم ایجاد کرده ایم موفق بوده ایم، افزود: تشکل های مردمی نقش مهمی در ایجاد این بستر دارند و ما معتقد به بهره گیری هرچه بهتر و بیشتر از این ظرفیت هستیم.

عسکری ادامه داد: متاسفانه بخشی در جامعه ما دچار خود تحقیری شده و توانمندی ها را نادیده و ضعف ها را بزرگنمایی می کنند، برای مثال کارنامه ایران در موضوع کرونا کارنامه برتر دنیا بود اما آنگونه که باید در این زمینه اقدامات رسانه ای صورت نگرفت.

وی مشارکت مردم در خدمت رسانی و کمک را یکی از مولفه های بسیار مهم در موفق بودن کارنامه ایران اسلامی در شرایط کرونا بیان کرد و یادآور شد: در حالی که در کشورهای بسیار پیشرفته در آن دوران در تامین ماسک با مشکل مواجه بودند مردم به میدان آمدند و در این زمینه کمک قابل توجهی به مهار این بیماری داشتند.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: در دوران دفاع مقدس با نگاه آینده نگری امام راحل و تشکیل بسیج مردمی همین مردم بودند که نقش آفرینی کردند و بزرگترین شاهکار را خلق کردند.

عسکری با بیان اینکه از وجود سمن ها و نگاه کارشناسی آن در شورای آموزش و پرورش استفاده می‌کنیم، گفت: الان در حوزه آموزش و زیرساخت های آموزشی به ویژه در نواحی منفصل شهری با مشکل مواجه بوده و در این زمینه نیازمند کمک سمن ها هستیم.

وی اظهار کرد: قانون برای همه فصل و الخطاب است حتی اگر افرادی به بخشی از قانون اعتراض دارند باید قانونی اقدام کنند در این راستا نمونه موفق به ویژه در زمینه مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز است.

فرماندار شهرستان سنندج افزود: کوتاهی در زمینه پیگیری مقابله با ساخت و سازهای غیرمجاز تک تک ما را مدیون آیندگان می کند از این رو همه باید در این راستا تلاش کنیم.

عسکری با بیان اینکه استفاده از ظرفیت موقوفات در راستای مقابله با آسیب های اجتماعی ضروری است، ادامه داد: در گذشته با توجه به اینکه دیدگاه و باور مردم براین بوده که مساجد در تمام زوایا ورود پیدا می کنند بیشتر نیات موقوفات ما مسجد بوده و تغییر در این تفکر نیازمند فرهنگ سازی است.

وی با بیان اینکه نیاز به انعطاف در موضوع موقوفات به ویژه در مورد اختصاص درآمد موقوفات به موضوع ساخت و ساز زیرساخت های آموزشی با توجه به کمبودهای جدی در این خصوص در نواحی منفصل شهری هستیم، یادآور شد: رییس نوسازی مدارس استان نسبت به حل مشکلات زیرساخت های آموزشی در نایسر قول مساعد داده در این راستا پیگیری های لازم انجام می شود.

فرماندار شهرستان سنندج بیان کرد: در بحث احداث مدرسه در نایسر با مشکل زمین مواجه هستیم لکه زمین که موقوفه مسجد شیخ رش نایسر است در این ناحیه شناسایی شده هماهنگی های لازم با اوقاف انجام شده به محض انتقال زمین به آموزش و پرورش در شهریور ماه امسال فرایند احداث ۲ مدرسه ۱۲ کلاسه در نایسر شروع می شود.

عسکری با تاکید بر اینکه الان بیش از ۳۰۰ تا ۴۰۰ دانش آموز به دلیل نبود زیرساخت های آموزشی در نایسر به مدارس داخل شهر می آیند و تعدادی هم مجبور به ترک تحصیل می شوند، گفت: با تحقق این مهم ۴۸ کلاس در ۲ شیفت به زیرساخت های آموزشی نایسر اضافه و بخش زیادی از مشکلات این حوزه رفع می شود.

وی اظهار کرد: مصوبات شورای شهر برای تایید باید به فرمانداری بیاید وگرنه این مصوبات جایگاه قانونی ندارد، ماده ۱۷ قانون شهرداری ها اجازه داده که شهرداری در حوزه های مختلف به آسیب های اجتماعی ورود کند، اما همه اینها باید براساس ساختار جلو برود.

فرماندار شهرستان سنندج افزود: در حوزه مناسب سازی جلسات به صورت منظم در شهرستان برگزار و اتفاقات خوبی در این خصوص افتاده است که بخشی از آن حاصل پیگیری سمن ها و سازمان های مردم نهاد است.

کد خبر 2774076

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha