طرح «روستای باسواد» در آذربایجان‌غربی اجرایی می‌شود

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی از اجرای طرح «روستای باسواد» در استان با هدفی کپارچگی جریان آموزش انواع سواد در روستا و بازگشت به تحصیل بازماندگان از تحصیل خبر داد.

به گزارش کردپرس، سجاد قاسمی در این خصوص گفت: طرح روستای باسوادبه منظور بهره مندی از جریان های مردمی و محلی و با بهره گیری از ظرفیت موجود در شورای پشتیبانی سوادآموزی استان به عنوان یکی از طرح‌های شتاب بخشی به سوادآموزی اجرا می‌شود.

سرپرست معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش آذربایجان‌غربی، هدف از اجرای این طرح را یکپارچگی جریان آموزش انواع سواد در روستا، بازگشت به تحصیل بازماندگان از تحصیل با حل مسائل آن‌ها، تقویت نقش مردم در راستای سیاست مردمی سازی  و اختصاص عادلانه امکانات و فرصت‌های آموزشی به روستاها بر اساس نیازها و ظرفیت‌های روستاها دانست.

او  با اشاره به اینکه طرح «روستای باسواد» با همکاری دهیاری‌ها در روستاهای استان آذربایجان‌غربی و ۹ استان دیگر برگزار خواهد شد.گفت: مخاطبان تحت پوشش این طرح کلیه جمعیت بی سواد ساکن در روستاهای استان در رده سنی ۱۰ تا ۶۰ ساله هستند.

بنا بر اعلام استاندار آذربایجان غربی ؛ این استاندر زمینه بازماندگان از تحصیل در رده‌های آخر کشور قرار دارد.

همچنین با آغاز سال تحصیلی ١٤٠٢-١٤٠١ هم مشخص شد که آمار ترک تحصیل به دوره ابتدایی تنزل یافته و شمار زیادی از دانش آموزان(بیش از ٦ هزار نفر) در همان سال های اولیه تحصیل مدارس را ترک کردند.

کد خبر 2774130

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha