گسترش همکاری‌های دوجانبه محور گفت‌وگوی وزرای خارجه ایران و ترکیه

سرویس ترکیه - وزیر امور خارجه ترکیه، هاکان فیدان، در تماس تلفنی با همتای ایرانی خود، سید عباس عراقچی، ضمن تبریک انتصاب وی به عنوان وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران، از آمادگی آنکارا برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه و همکاری در مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی خبر داد.

به گزارش کردپرس، به گزارش وزارت امور خارجه ایران و خبرگزاری‌های ترکیه، هاکان فیدان، وزیر امور خارجه ترکیه، در تماس تلفنی با سید عباس عراقچی، وزیر خارجه جدید ایران، ضمن تبریک انتصاب وی، از آمادگی کشورش برای تقویت و توسعه روابط دوجانبه و ادامه رایزنی‌های سیاسی با ایران خبر داد. این تماس تلفنی، به گزارش دیپلماتیک منابع ترکیه، به منظور تبریک انتصاب عراقچی و بررسی راه‌های گسترش همکاری‌های دوجانبه انجام شده است.

در این گفتگو، هاکان فیدان تأکید کرد که ترکیه تمایل دارد روابط خود با ایران را در تمامی زمینه‌ها گسترش دهد و در مسائل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی نیز همکاری نزدیکی داشته باشد. وی ضمن تأکید بر اهمیت این همکاری‌ها برای هر دو کشور، بیان کرد که تقویت روابط دوجانبه می‌تواند به ثبات و امنیت منطقه نیز کمک کند.

سید عباس عراقچی نیز با استقبال از این رویکرد، بر آمادگی تهران برای تقویت گفت‌وگوهای سازنده در جهت گسترش همکاری‌ها در همه عرصه‌ها تأکید کرد. عراقچی به ویژه به وضعیت بحرانی در منطقه غرب آسیا و اقدامات رژیم صهیونیستی در غزه اشاره کرد و تداوم رایزنی‌ها میان کشورهای اسلامی، به ویژه ایران و ترکیه، را ضروری دانست.

در این گفتگوی تلفنی، دو طرف همچنین به وضعیت غزه و تحولات اخیر منطقه پرداختند و بر ضرورت همکاری‌های منطقه‌ای برای مقابله با بحران‌ها و حفظ ثبات تأکید کردند.

این تماس در حالی انجام شد که دو کشور ایران و ترکیه، با وجود برخی اختلافات منطقه‌ای، همواره بر گسترش روابط دوجانبه و همکاری‌های سیاسی و اقتصادی میان دو کشور تأکید داشته‌اند. بر اساس اعلام وزارت خارجه ایران، ایران و ترکیه به دلیل اشتراکات فرهنگی و تاریخی و همچنین داشتن مرز مشترک طولانی، به دنبال افزایش مبادلات تجاری خود تا سطح 30 میلیارد دلار در سال هستند و رایزنی‌ها در این زمینه همچنان ادامه دارد.

کد خبر 2774504

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha