پروژه های راهسازی بوکان تنها به محل بازدید مسئولان تبدیل شده اند

پروژه های راه سازی بوکان با بیش از یک دهه تعلل در اجرا، علیرغم شمار بالای تصادفات در محورهای مواصلاتی این شهرستان، تنها به محل بازدید مسئولان تبدیل شده اند و عده های وزارت راه و شهرسازی در اتمام این پروژه ها تا کنون به انجام نرسیده است.

به گزارش کردپرس، پروژه احداث کنارگذر و کریدور شمال- جنوب در بوکان بعد از ۱۷ سال هنوز به طور کامل به بهره‌برداری نرسیده است. تعلل بیش از حد در اتمام این پروژه، فازهای پیشین را هم نیازمند اصلاح و بهسازی می کند.

علاوه بر آن، بیش از یک دهه است که دو بانده کردن مسیر میاندوآب – بوکان به طول ٥٧ کیلومتر شروع شده، در این سال ها شهرستان میاندوآب تا سال ٩٢، حدود ٢٠ کیلومتر حوزه استحفاظی خود را به یک بزرگراه چهار بانده تبدیل کرد و آن را به زیر ترافیک برد. اما بوکان چهار سال بعد از میاندوآب تنها موفق شد حدود ١٠ کیلومتر از حوزه استحفاظی خود را تا اول شهر سیمینه از سمت میاندوآب به زیر بار ترافیک ببرد.

محوری که به دلیل ترانزیتی بودن ترافیک سنگینی را تجربه می کند و از سال ها پیش همچنان در دست احداث است و تا کنون آمار تصادفات جاده ایی در این محور بسیار بالا بوده و از آن به عنوان قتلگاه هم نام می برند. این پروژه با ١٦ میلیارد تومان بدهی، بیش از یک دهه است در انتظار تکمیل و افتتاح به سر می برد، اما وزارت راه و شهرسازی ١٤ سال است که فقط بازدید می کند و وعده می دهد.

سال ١٣٩٩  وزیر راه و شهرسازی در سفر به بوکان برای خاتمه این پروژه، خرداد ۱۴۰۰ را تعیین کرده بود، اکنون با گذشت ٣ ازوعده پایان بزرگراه بوکان- میاندوآب پروژه همچنان معلق باقی مانده است!

تعلل بیش از یک دهه ای در اجرای پروژه های کنار گذر بوکان و اتوبان بوکان- میاندوآب  با شمار بالای تصادفات در این محورها در حالی است که مسئولان در سال های اخیر تنها کاری که انجام داده اند، بازدید از این پروژه ها بوده است.

دو سال پیش  وزارت راه و شهرسازی برای مشارکت بانک ملی ایران در ساخت کنارگذر بوکان خواستار تسهیل و تسریع در این امر در قالب اجرای ماده ۵۶ شد همچنین برای تخصیص اعتبارات جهت اتمام پروژه جاده بوکان- میاندوآب نیز مقرر شده بود با توجه به پیشرفت فیزیکی ۸۰ درصدی این پروژه برای اتمام آن یا اعتباراتی اختصاص داده شود یا ماده ۵۶ اجرا شود، اما با گذشت ٢ سال هنوز این پروژه ها تکمیل نشده اند و قتلگاه های بوکان تنها محل بازدید مسئولان شده اند.

امروز نیز به مناسبت هفته دولت استاندار آذربایجان‌غربی به بوکان سفر کرد. محمد صادق معتمدیان همراه هیات همراه، مسئولان شهرستانی و نماینده بوکان در مجلس در این سفر  به بازدید از روند اجرای پروژه‌های کنارگذر  و اتوبان بوکان _ میاندوآب و  جاده بوکان- شاهیندژ و بوکان سقز پرداخت.

استانداری آذربایجان غربی اعلام کرده که «اجرای پروژه دو بانده کردن مسیر میاندوآب – بوکان، از سال ۱۳۹۹ با مبلغ قرارداد ۷۵ میلیارد تومان به طول ۲۱ کیلومتر آغاز  و تا کنون ۹ و نیم کیلومتر آن در دوباند آسفالت شده است». هر چند زمان این پروژه به بیش از یک دهه می رسد و اختلاف زمانی پیش آمده ممکن است به دلیل قرارداد های متعدد پیمانکاران پروژه باشد؛ با این حال این پروژه ها به دلیل نیمه کار ماندن پیش از افتتاح کامل دچار استهلاک شده اند.

میزان  تعلل وزارت راه، در خصوص پروژه های راه سازی بوکان در یک دهه گذشته به نحوی بوده که برخی از پیمانکاران پروژه ها بازنشسته شده اند!

استاندار آذربایجان‌غربی همچنین امروز در بازدید از روند اجرای این پروژه ها ضمن بررسی مسائل و مشکلات آن ، دستورات لازم را در جهت حل مشکلات و تسریع در روند اجرای آن را صادر کرد. حال باید دید این بازدید به کجا ختم می شود و آیا قتلگاه های بوکان به زودی سامان می یابند یا خیر!/

کد خبر 2774649

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha