منافع تجاری بین اربیل و آنکارا، به سکوت در برابر تهاجم ترکیە به شمال عراق انجامیده است

محمد الدلیمی، عضوائتلاف  یکپارچه الانبار، گفت: منافع تجاری بین دولت اقلیم کردستان و ترکیه، از یک دادوستد پنهانی سیاسی حکایت دارد که به سکوت وزارت امور خارجه عراق در برابر اشغال مناطقی در شمال این کشور انجامیده است.

به گزارش کردپرس، محمد الدلیمی، عضو ائتلاف یکپارچه الانبار، در گفتگو با خبرگزاری «المعلومه» گفت: روند قاچاق نفت اقلیم کردستان و سایر منافع تجاری اربیل با آنکارا، وزارت امور خارجه عراق و دولت اقلیم کردستان را از اتخاذ هرگونه موضعی در برابر تهاجم ترکیه و اشغال مناطقی در شمال عراق باز داشته است.

وی افزود: دولت اقلیم کردستان به وزارت امور خارجه عراق فشار می‌آورد تا اهداف خود را برای دستیابی به منافع سیاسی و مادی به بهای نقض حاکمیت عراق تحقق بخشد.

الدلیمی تاکید کرد: ترکیه مسئول نقض حاکمیت عراق نیست. بلکه وزارت امور خارجه عراق به دلیل عدم اجرای تصمیمات دولت مرکزی و اتخاذ مواضع قاطع در برابر به خطر انداختن حاکمیت عراق به بهای منافع حزبی و مادی، باید این مسئولیت رابپذیرد .

 وی خاطرنشان کرد: ترکیه طی سال‌های گذشته در نجات حکومت اقلیم کردستان از سقوط -بر اثر مشکلات اقتصادی و مادی ناشی از فساد گسترده در نهادهای دولتی-، ایفای نقش کرده است.

کد خبر 2774882

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha