سفر مسعود پزشکیان به عراق، بسیار با اهمیت است

خالد عبدالله، تحلیلگر سیاسی عراقی، سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق را بسیار با اهمیت توصیف کرد.

به گزارش کردپرس، خالد عبدالله، تحلیلگر سیاسی عراقی، در گفتگو با خبرگزاری«الفرات نیوز» گفت: سفر مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران به عراق از اهمیت بسیاری در سطح منطقه برخوردار است و در چارچوب گسترش  روابط دو کشور انجام می گیرد.

خالد عبدالله، افزود: ایران کشوری همسایه عراق است که پس از سال 2003 تاکنون روابط مستحکمی بین این دوکشور جریان دارد و عراق نقش مهمی را در بازنمایی ماهیت روابط ایران با کشورهای حوزه خلیج فارس، به ویژه عربستان سعودی و همچنین اردن و نزدیک کردن دیدگاهها بین این کشورها، ایفاء می کند.

این تحلیلیگر سیاسی عراقی،با بیان اینکه در دیدار مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری ایران از عراق تفاهم نامەهایی بین دو کشور امضاء خواهد شد، تصریح کرد: حضور ایران در اولین و دومین اجلاس سران همکاری و مشارکت در بغداد، از تصمیم جدی ایران برای مشارکت در روند اجرای پروژه های اقتصادی، به ویژه طرح جاده توسعه و راه آهن شلمچه حکایت دارد.

وی با تاکید بر اهمیت دیدار رئیس جمهوری اسلامی ایران از عراق، توضیح داد: در این دیدار توافقنامەهای سیاسی، اقتصادی، تجاری، سرمایه گذاری و امنیتی بسیار مهمی بین دوکشور به امضاء خواهد رسید.

مسعود پزشکیان، رئیس جمهوری اسلامی ایران بامداد چهارشنبه(21شهریور1403) به دعوت رسمی محمد شیاع السودانی، نخست وزیر عراق وارد بغداد شد.

این اولین سفر رئیس جمهور جدید ایران است که در اواخر تیرماه سال جاری  در این کشوربه قدرت رسیده است.

کد خبر 2775112

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha