پزشکیان: ۱۴ یادداشت تفاهم با عراق امضا کردیم

مسعود پزشکیان در نشست خبری با نخست وزیر عراق گفت: ۱۴ تفاهم‌نامه‌ همکاری بین ایران و عراق به امضا رسید که نقطه آغاز راه گسترش همکاری بین ایران و عراق به شمار می‌رود.

به گزارش کردپرس، روز ۲۰۲۴/۹/۱۱، رئیس جمهور در نشست خبری با نخست وزیر عراق بیان کرد: دیدارهای بسیار خوبی با نخست وزیر و رئیس‌جمهور محترم عراق داشتیم. فرصت بسیار خوبی بود که در اولین سفر خارجی خود به عنوان رئیس‌جمهور اسلامی ایران به کشور دوست و برادر عراق سفر کنم.

مسعود پزشکیان تصریح کرد: ۱۴ تفاهم‌نامه‌ همکاری بین ایران و عراق به امضا رسید که نقطه آغاز راه گسترش همکاری بین ایران و عراق به شمار می‌رود. درباره شرایط ژئوپلتیک دو کشور گفت‌وگو کردیم؛ دو کشور نقطه اتصال اروپا و آسیا هستند دو طرف درباره تشکیل کمیته‌ای از کارشناسان در این زمینه گفت‌وگو کردند و برنامه‌های راهبردی و بلندمدت که سبب همکاری بیشتر بین دو کشور خواهد شد.

رئیس جمهور افزود: نیازمند اجرای تفاهم‌نامه‌های همکاری امنیتی میان دو کشور هستیم تا با تروریست‌ها و دشمنان مقابله کنیم، همانها که در گذشته ثبات و امنیت منطقه را هدف قرار دادند. همکاری‌ها برای مقابله با تروریسم داعش و مقابله با قاچاق افزایش می‌یابد.

کد خبر 2775135

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha