لزوم بستن آسمان آمریکا به روی هواپیماهای ترکیه در مقابل تحریم هوایی سلیمانیه

سرویس جهان- مایکل روبین پیشنهاد کرده است آمریکا ترکیه را به خاطر تحریم هوایی سلیمانیه تنبیه کرده و از فرود هواپیمای اردوغان در نیویورک جلوگیری کند.

به گزارش کردپرس، مایکل روبین، مقام سابق وزارت دفاع آمریکا در یادداشتی تسلط ترکیه بر آسمان اقلیم کردستان عراق را بی سابقه دانسته و این اقدام را نتیجه عدم واکنش آمریکا به تحت فشار قرار گرفتن کردهای متحد این کشور در عراق توسط ترکیه دانسته است.

مایکل روبین همچنین اشاره کرده است که ترکیه با متهم کردن استان سلیمانیه اقلیم کردستان به پناهگاه پ.ک.ک، از ورود هواپیما از ترکیه به سلیمانیه و بالعکس جلوگیری کرده است. همچنین جولان جنگنده ها و پهپادهای ترکیه در خاک اقلیم کردستان عراق را هولناک توصیف کرده است.

 این مقام سابق پنتاگون، آمریکا را به خاطر عدم واکنش به تجاوز مکرر ترکیه به آسمان اقلیم کردستان مورد انتقاد قرار داده و خواستار واکنش جدی آمریکا به این اقدامات ترکیه شده است.

مایکل روبین پیشنهاد کرده است آمریکا مقابله به مثل کرده و آسمان این کشور را به روی هواپیماهای ترکیه ببندد. او حتی از واشنگتن خواسته است از ورود هواپیمای رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه به نیویورک در جریان دیدار آینده او از آمریکا و شرکت در جلسه سالانه سازمان ملل جلوگیری کرده و آن را به فرودگاه های دیگر شهرهای آمریکا هدایت کند.

کد خبر 2775156

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha