ادامه حضور تعداد کمی از نیروهای آمریکا در اقلیم کردستان عراق

سرویس جهان- بر اساس گزارش روزنامه واشنگتن پست، همه نیروهای آمریکا مستقر در عراق، به جز بخش کوچکی از آنها که در اقلیم کردستان حضور دارند، در دو سال آینده از این کشور خارج خواهند شد.

به گزارش کردپرس، روزنامه واشنگتن پست در گزارشی پیرامون خروج نیروهای آمریکا از عراق، نوشت: اکثر نیروهای آمریکایی، همان طور که برخی مقامات عراقی اشاره کرده اند، تا آخر سال 2026 از این کشور خارج خواهند شد.

این روزنامه آمریکایی ادعا کرده است که تعداد کمی از نیروهای آمریکایی همچنان در منطقه تحت کنترل کردهای عراق حضور خواهند داشت.

 واشنگتن پست درباره علت ادامه حضور تعداد کمی از نیروهای آمریکا در اقلیم کردستان نوشت: این نیروها برای حمایت از کردهای عراق در مقابل حملاتی است که برخی گروههای داخل عراق انجام می دهند.

این روزنامه گفته است مقامات وزارت دفاع و خارجه آمریکا از اظهار نظر در این خصوص و بیان جزئیات توافق امنیتی با عراق خودداری کرده اند.

این روزنامه بخش دیگری از وظایف نیروهای باقی مانده آمریکا در اقلیم کردستان را محافظت از کردهای سوریه در مقابل حملات داعش عنوان کرده است چرا که به نوشته واشنگتن پست، حضور آمریکا در اربیل برای کمک به کردهای سوریه حیاتی است.

کد خبر 2775242

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha