انتصاب محمد غازی الجلالی به عنوان نخست‌وزیر سوریه

سرویس سوریه - «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه، محمد غازی الجلالی را به عنوان نخست‌وزیر سوریه منصوب کرد.

به گزارش کردپرس، «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه یک روز پس از رایزنی‌ها برای تعیین کابینه جدید تصمیم گرفت محمد غازی الجلالی را برای تشکیل دولت جدید در دمشق و به عنوان نخست‌وزیر منصوب کند.

به نوشته رسانه‌های نزدیک به دولت دمشق، «محمد غازی الجلالی» پیشتر وزیر ارتباطات و فناوری دولت سوریه بوده و از سوی «بشار اسد» به جای «حسین عرنوس» نخست وزیر سابق، برای تشکیل دولت جدید منصوب شده است.

این رسانه‌ها تاکید کردند که پس از مشورت «بشار اسد» دبیر کل حزب بعث با مدیریت مرکزی این حزب در رابطه با انتصاب نخست وزیر جدید، تصمیم به انتصاب الجلالی گرفته شده است.

لازم به ذکر است که الجلالی در سال ۱۹۶۹ در دمشق به دنیا آمد. وی در سال ۱۹۹۲ در رشته مهندسی عمران فارغ التحصیل شد. وی همچنین در سال ۲۰۰۰ مدرک کارشناسی ارشد خود را از دانشگاه عین شمس قاهره دریافت کرد. وی از سال ۲۰۰۸ به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری و رئیس هیأت مدیره اداره پست و از سال ۲۰۰۵ تا ۲۰۱۳ عضو هیأت مدیره آژانس حمل و نقل سوریه بوده است.

وی از سال ۲۰۰۸ تا تاریخ انتصابش به عنوان وزیر ارتباطات و فناوری، عضو شورای آموزش عالی وزارت تحصیلات عالی سوریه و همچنین استادیار دانشگاه دمشق بوده است. وی متاهل و دارای ۲ فرزند است.

کد خبر 2775262

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha