تجهیز پیشمرگ ها به توپخانه سنگین، درهای کشمکش و رویارویی بین سنی ها و کردها، به ویژه در استانهای کرکوک و نینوا را خواهد گشود

صباح العکیلی، کارشناس امنیتی عراقی، گفت: خبرهایی مبنی بر اجازه دادن به پیشمرگه ها برای مسلح شدن به توپخانه سنگین شایع شده است که این موضوعی است که نیازمند پاسخ نخست وزیر عراق است، زیرا پیشمرگه ها. نیرویی امنیتی ویژه دراقلیم کردستان هستند و تحت  فرمانده  کل قوا در عراق  نیستند و اگر این مسئله به اثبات برسد، یک اشتباه راهبردی خواهد بود.

به گزارش کردپرس، صباح العکیلی، کارشناس امنیتی عراقی، در گفتگوبا خبرگزاری«المعلومه» با بیان اینکه  تجهیز پیشمرگ ها به توپخانه سنگین، درهای کشمکش و رویارویی بین سنی ها و کردها، به ویژه در استانهای کرکوک و نینوا را خواهد گشود، افزود: کردها دارای جاه طلبی هایی برای گسترش نفود خود در کرکوک و نینوا دارند و این جاه طلبی ها پنهان نیست، بلکه جاه طلبی هایی آشکار است.

وی افزود:مسلح شدن پیشمرگه ها به توپخانه سنگین، اختلافات بین اقلیم کردستان و بین کردها و اهل سنت را گسترش خواهد داد، بنابراین کمیسیون امنیت و دفاع مجلس عراق باید در جستجوی  واقعیت های مربوط به  این خبر و بیان این واقعیت ها ایفای نقش کند.

کد خبر 2775345

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha