پاسخ شدید اللحن مقر بارزانی به مخالفت قیس خزعلی نسبت به تسلیح نیروهای پیشمرگه

مقر بارزانی در پاسخ به اظهارات قیس خزعلی درباره تسلیح نیروهای پیشمرگه و تحویل توپخانه سنگین توسط آمریکا به این نیروها، اعلام کرد: پیشمرگه بخش جدایی ناپذیر از سیستم نظامی عراق است و بر اساس قانون، دریافت سلاح و تجهیزات نظامی حق نیروهای پیشمرگه است.

به گزارش کردپرس به نقل از 7 روژ، در بیانیۀ مقر بارزانی که در پاسخ به قیس خزعلی صادر شده، آمده است؛ «مایلیم به جنابعالی یادآوری کنیم که بر اساس قانون، پیشمرگه به عنوان بخش جدایی ناپذیر از سیستم نظامی ملی عراق به رسمیت شناخته شده است و بر همین اساس، حق نیروهای پیشمرگه است که متناسب با نقش و سابقه پرافتخار خود در مقابله با دیکتاتور و رژیمهای ظالم، سلاح و تجهیزات نظامی دریافت کنند».

بیانیه در ادامه اضافه می‌کند: «درصورت عدم پذیرش آنچه در قانون درباره پیشمرگه لحاظ شده است، این نیروهای نیز دستور و یا توصیه‌ای از هیچ یک از احزاب و جریانات نخواهند پذیرفت».

شایان ذکر است قیس خزعلی در جریان شرکت در دومین کنگره جنبش الصادقون نزدیک به عصائب اهل حق، بیان داشت: «ارائه توپ هویتزر به نیروهای پیشمرگه یا هر نیروی محلی دیگر غیر از ارتش عراق را به طور کامل رد می‌کنیم، باید در این اقدام تجدید نظر شود و تسلیحات به ارتش فدرالی بازپس داده شود».

کد خبر 2775584

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha