توضیحات وزرات دفاع عراق در خصوص تحویل توپخانه سنگین به نیروی پیشمرگه

وزارت دفاع عراق روز پنجشنبه در خصوص موضوع تسلیح نیروی پیشمرگه و خرید اداوت توپخانه سنگین ۱۰۵ میلیمتری هاوترز اعلام کرد در دلسوزی و وفاداری نیروهای پیشمرگه شکی نیست و قرارداد مربوط به این موضوع هم در دوران دولت قبلی منعقد شده است و همه تسلیحات به نیروی پیشمرگه تحویل داده شده است.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، وزارت دفاع عراق در بیانیه اعلام کرد در پاسخ به اخباری که در رسانه‌ها وشبکه‌های اجتماعی در خصوص موضوع اختصاص توپ سنگین ۱۰۵ میلیمتری به نیروی پیشمرگه اعلام کرد قرار داد خرید تسلیحات در دوران عرفان حیالی وزیر دوران قبل منعقد و در دوران جمعه عیناد وزیر سابق دفاع اصلاح شد.

وی تصریح کرد مبلغ پولی که برای خرید این نوع تسلیحات جنگی اختصاص یافت قبل از تشکیل دولت فعلی هزینه شد، اداوت توپخانه هاوترز نیز در تاریخ ۲۰۲۳/۱۱/۲۰ به بندر ام‌القصر رسید با این که یک سال است که به این بندر رسیده‌اند اما به دست وزارت پیشمرگه نرسیده‌ بودند.

در بیانیه وزارت دفاع عراق آمده است این توپخانه با استناد به انعقاد یادداشت رئیس ارتش خطاب به فرمانده کل نیروهای مسلح و پس از انجام تمام اقدامات لازم تحویل نیروهای پیشمرگه داده شده است.

این وزارتخانه تاکید کرد نیروی پیشمرگه یک نیروی ملی است که در وفاداری و دلسوزی آن نسبت به عراق شکی نیست. موضوع این توپخانه نیز به بیش از ۷ سال قبل مربوط می‌شود همه مراحل لازم در این باره طی شده سپس تحویل نیروی پیشمرگه داده شده‌اند.

کد خبر 2775481

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha