احزابی که مخالف تسلیح نیروهای پیشمرگه با تجهیزات نظامی هستند در راستای تامین منافع داعش فعالیت می‌کنند

یکی اعضای زن فراکسیون حزب دمکرات کرستان در مجلس عراق اعلام کرد احزابی که مخالف تسلیح کامل نیروی پیشمرگه هستند در راستای منافع داعش فعالیت می‌کنند.

به گزارش کردپرس به نقل از رسانه خبری خندان، اخلاص دلیمی روز شنبه در گفتگو با سومَر نیوز اعلام کرد مسلح کردن اخیر نیروی پیشمرگه با ادوات سنگین با موافقت نخست وزیر عراق صورت گرفته است، چندین سال قبل در خصوص آن توافق شده است ولی اکنون اقدامات لازم دراین باره با در نظر گرفتن افزایش تحرکات اخیر جنگجویان داعش در کرکوک و نینوا انجام گرفته‌اند.

وی اشاره کرد سیاستمدارانی که مخالف تسلیح نیروی پیشمرگه با تجهیزات نظامی هستند از نابودی داعش توسط این تسلیحات واهمه دارند زیرا منافع آنها در فعالیتهای تروریستی داعش و هدف قرار دادن شهرهای عراق تامین می‌شود.

در اوایل ماه اوت سال جاری نیروی پیشمرگه با موافقت و هماهنگی بغداد تعداد ۲۴ توپخانه سنگین هاوتیزر آمرکایی را تحویل گرفت.

در ماده ۱۲۱ قانون اساسی عراق از این نیروی به عنوان یک نیروی رسمی ملی و حافظ قانون اساسی نام برده  شده است. بر اساس توافقی که در گذشته منعقد شده قرار بود که این نیروی با تجهیزات نظامی مجهز گردد.

محمد حلبوسی رئیس ائتلاف تقدوم در پیامی اعلام مرد مخالف تسلیح نیرویهای داخلی در کرکوک و نینوا هستند این کار ممکن است به امنیت کلی جامعه آسیب برساند به خصوص اگر در استانهای نینوا و کرکوک از این تچهیزات در تنشها و درگیری درست استفاده نشود.

کد خبر 2775518

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha