پاسخ شدیداللحن مقر بارزانی بە اظهارات محمد حلبوسی کە نیروهای پیشمرگە را نیرویی محلی خواندە بود

پس از آنکه محمد حلبوسی، رییس پیشین مجلس عراق، نیروهای پیشمرگه را نیروهای محلی خواند و مخالفت خود را با تسلیح پیشمرگه با توپخانه پیشرفته اعلام کرد، سخنگوی مقر بارزانی در پاسخ به حلبوسی بیان داشت: پیشمرگه یک نیروی سازمان یافته است نه یک نیروی محلی و طایفه‌ای که با تسلیح آن مخالفت کنید.

به گزارش کردپرس، محمد حلبوسی، رئیس حزب تقدم در صفحه شخصی X خود گفت: «ما تسلیح نیروهای محلی (با توپخانه سنگین پیشرفته) را به هر نحوی رد می‌کنیم، وظیفه اساسی آنها فقط حفظ امنیت داخلی در حدود مسئولیتشان است».

حلبوسی همچنین گفت: «این اقدام غیرقابل قبول است و عاملی برای ضربه امنیت ملی جامعه به طور کلی و استانهای نینوا و کرکوک به طور خاص خواهد بود، همچنین خطر به کارگیری این تسلیحات در درگیری های قومی یا حزبی وجود دارد، این نوع سلاحها فقط باید در اختیار ارتش عراق باشد، ما همواره خواستار تقویت توانایی و مهارت آن هستیم».

از این رو خالیده خلیل، سخنگوی مقر بارزانی نیز در شبکه اجتماعی ایکس پاسخ شدیداللحنی به حلبوسی داد و نوشت: «پیشمرگه نیروی سازمان یافته‌ای است که زمانی برای دفاع از زندگی شکوهمندانه و خاک کردستان به وجود آمد».

به گفته سخنگوی مقر بارزانی، "پیشمرگه دشمن یکی از درنده‌ترین سازمانها یعنی داعش بود، جنگید و شهید داد، پیشمرگه یک نیروی سازماندهی شده است نه یک نیروی محلی و طایفه‌ای که با تسلیح آن مخالفت کنید".

خالیده خلیل در ادامه پست خود اضافه کرد: «پیشمرگه نماد امنیت، ثبات و صلح است».

کد خبر 2775327

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha