۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از گندمکاران خریداری شد

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: از ابتدای فصل برداشت گندم در سال زراعی جاری تاکنون، میزان ۶۷۰ هزار تن گندم مازاد بر مصرف از گندمکاران استان خریداری شده است و این روند همچنان ادامه دارد.

به گزارش کردپرس، خسرو شهبازی  افزود: تاکنون از مجموع مطالبات گندم کاران ۶۵ درصد از بهای گندم خریداری شده و در مجموع ۷۷ هزار و ۱۹ میلیارد و ۸۶ میلیون ریال به حساب زارعان واریز شده است و پیگیر هستیم تا مابقی بها نیز در اسرع وقت پرداخت شود.

او با بیان اینکه آذربایجان غربی یکی از قطب‌های تولید گندم در کشور است، افزود: ۱۰۵ هزار هکتار وسعت اراضی آبی و ۳۰۳ هزار هکتار وسعت اراضی دیم استان است.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی با بیان اینکه خرید گندم مازاد بر نیاز کشاورزان در ۷۲ مرکز خرید در مناطق مختلف استان انجام می شود،اظهار کرد: یک هزار و ۶۰۰ کمباین بومی و مهاجر از آغاز برداشت در سطح مزارع استان در برداشت روزانه محصول مزارع گندم آبی و دیم استان یاری گر کشاورزان بودند.

او گفت: آذربایجان غربی یک میلیون هکتار اراضی کشاورزی قابل کشت  دارد که سالانه۸۴۲ هزار هکتار زیر کشت انواع محصولات قرار می‌گیرد و حدود ۴۰۰ هزار هکتار آن گندم است و سال زراعی گذشته بیش از۶۸۳ هزار تن گندم از کشاورزان استان خریداری شده بود .

ارقام گندم کشت شده در گندمزارهای آذربایجان غربی شامل ارقام آبی  پیشگام، میهن، حیدری، حیران و زرینه و ارقام دیم شامل واران، صدرا، باران، هما، هشترود و آذر است.

کد خبر 2775371

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha